Tijd verlummelen…

Soms hoor je verhalen van mensen die de hele dag in de weer zijn geweest met van alles en nog wat, van hot naar her zijn gesjeesd, kinderen naar speelafspraakjes hebben gebracht, tussendoor nog even een uurtje hebben hardgelopen, dit hebben gedaan en dat hebben gedaan en oh ja, ook nog even een bakkie leut hebben gedronken met een vriendin die ze al tijden niet hadden gezien…

En dan denk ik bij mezelf… waar halen ze de tijd vandaan? Hun dag moet echt meer uren hebben dan de mijne, dat kan gewoon niet anders!

Overdag, met uitzondering van de maandag en de weekenden, kom ik nergens anders aan toe dan werken. Zou best willen hoor maar ik denk niet dat mijn werkgever het zo zou kunnen waarderen als ik op mijn werk even een momentje voor mezelf pak en nadat ik thee voor mijn collega’s heb gehaald even lekker onderuit gezakt ga zitten met mijn boek of even een rondje in blogland ga maken. Nee, dat zou van zeer korte duur zijn…

Eenmaal thuis moet er natuurlijk eten worden gekookt (groot deel heeft vriendlief dan al gedaan, moest ik even van hem vermelden, bij deze dus…), het moet opgegeten worden (gaat altijd rapper dan het koken zelf…) en dan natuurlijk nog de afwas en het opruimen. Al met al is het dan al zo rond half 9 dat de avond echt gaat beginnen maar ja, wat doe je dan? Precies, dan plof je op de bank voor de tv of met je boek of achter de pc… Al naar gelang hoe fit ik me voel, heb ik dan nog zo’n 2 uurtjes van de dag over! Me dunkt, niet bepaald veel toch?

Mede ook de reden dat ik parttime werk, om op die manier extra tijd te hebben, zowel voor mezelf (om eindelijk een slag te slaan in mijn veel te lange Nog Te Lezen stapel) maar ook om dingen thuis te doen, boodschappen overdag te halen zonder dat dit na werktijd nog even snelsnel moet gebeuren, om te sporten overdag want dat geeft me juist zoveel energie (echt waar!), om inderdaad dat beloofde bakkie te doen, om lekker met vriendlief te lunchen etc etc etc…

Maar neem nu afgelopen maandag… vriendlief was naar de garage met mijn auto voor de keuring en ik… ik sliep wat langer uit, ontbeet op mijn dooie gemak achter de pc terwijl ik alvast de nieuwssites bij langs ging om vervolgens even mijn eigen blog te checken, inderdaad alvast jullie stukjes te lezen en ja hoor, ineens was daar de inspiratie voor deze blog en was het 2,5 uur later!

En eigenlijk vind ik het wel prima zo! Gewoon de tijd hebben om je tijd te verlummelen!

23 gedachtes over “Tijd verlummelen…

  1. Precies wat je zegt, hebben hun 48 uur in één dag? Of doen ze alles maar half en even? Een beetje te vergelijken met: de laatste minuut in een film waarin een bom onschadelijk gemaakt moet worden, of dat de held in een kinderfilm nog één keer moet scoren, in die ene minuut die een minuutje of 10 lijkt te duren. Om maar niet over hun energie potje te beginnen..

  2. Nou dat is toch juist heerlijk, je tijd zo doorbrengen. Niks lummelen, je werkt hard dus ontspannen moet ook ! Maar vind je niet dat de tijd, die je doorbrengt achter de pc, 3 x zo snel lijkt te gaan dan de tijd op de werkvloer 🙂

  3. Als je ziet wat ik allemaal doe, zou je zo zeggen….. wat je zegt 🙂
    Vandaag hard gelopen, heen en terug naar het werk gefietst (totaal 25 km), werken dus, koken, opeten….
    En nu onderuitgezakt met laptop op rand van de stoel.. ik kan mijn ogen bijna niet open houden. Ik ben soms keimoe….. en de afwas… (staat in de keuken op kabouters).
    Verkijk je er niet op, mijn huishouden is er soms ook een van Jan Steen…. terwijl het soms anders lijkt.

  4. Oh zo herkenbaar. Fulltimebaan + reistijd, huishouden, boodschappen. Mijn sport- en blog momenten moet ik soms gewoon inplannen. Oh, en dan nog tijd vinden om bij iedereen terug te reageren. Wel zo beleeft. En dan nog die series en/of films te kijken, en leuke uitstapjes te plannen. Anders heb je weer niets om over te bloggen. Mijn dag kan kan gewoon extra uren gebruiken 🙂

    Ik vraag me soms af of een cursus time-management zou helpen..hihihi

  5. Weet je, dat werken is leuk, maar er moest niet zo veel vrije tijd in gaan zitten!!!
    Soms zou een dag echt meer uren moeten hebben. Ik vind het trouwens ook heerlijk om te lummelen hoor, lekker in de joggingbroek op de bank…

  6. Pfoe, inderdaad. Ik sta soms ook versteld waar mensen de tijd, en vooral de energie vandaan halen om zoveel dingen te doen. Ik plof na een lange dag school of werk ook graag neer op de bank. Als ik dan echt eens vrije tijd hebt is het soms inderdaad veel lekkerder om gewoon een beetje te computeren, dan om nóg eens van alles te gaan doen. Lekker lummelen!

    • Gaat mij net zo hoor, als ik eindelijk thuis ben om 18.00 uur nadat ik al vanaf half 7 in touw ben geweest, dan ben ik er wel klaar mee en wil ik alleen nog maar niks doen…

Reageren mag hoor!

