Living the moment…

Normaal ben ik best wel van het plannen en staat het meeste al ruim van tevoren vast. Niet omdat ik niet spontaan kan of wil zijn maar vooral omdat ik het leuk vind om te weten wat er voor leuke dingen op mijn pad komen zodat ik me er ten eerste in kan verdiepen, ten tweede er rekening mee kan houden, bv boodschappen of sporten op een andere dag en ten derde, het belangrijkste eigenlijk, dat ik er naar kan uitkijken!

Echter… soms roept iets opeens op tot een spontane actie. Dat soms begon met de verjaardag van mams (afgelopen maandag 60 geworden!) en het totaal niet weten wat ik haar nu eens moest gaan geven, in het weekend werd er wat heen en weer geappt met vriendinnetje D. die onder meer iets zei over haar plannen voor aankomend weekend en zo begon eigenlijk langzaam maar zeker het idee te ontstaan!

Dus met de beloofde weersvoorspellingen in mijn achterhoofd en mezelf altijd tegen anderen horen zeggen dat je moet genieten en dat je daarom soms gewoon dingen a la minute moet doen, besloot ik om maandagochtend een appje naar mijn teamleider te sturen met de vraag of ik vrijdag vrij kon krijgen omdat we speciale plannen hadden…

Gelukkig totaal geen probleem dus zo kan het gebeuren dat as we speak wij op de boot naar Ameland zitten (of er al zijn of zelfs alweer terug zijn als je dit pas veel later leest…) om daar heerlijk een dagje met zijn viertjes door te brengen! Beetje fietsen, beetje strand hangen, lekker lunchen, vuurtoren kijken, smoothie drinken bij het strandpaviljoen in Hollum, kortom, gewoon living the moment!

Is bij jullie ook alles ver van tevoren gepland of ben je een typische last minute figuur?

11 gedachtes over “Living the moment…

  1. wat leuk zo’n spontane actie!! 🙂 Nog gefeliciteerd met je moeder trouwens!
    Ik hou ook wel van ‘van te voren plannen’ puur vanwege het praktische, maar ik moet zeggen dat ik de spontane dingen altijd het allerleukst vind!

Reageren mag hoor!

