Persoonlijk… | 7 eerste keertjes…

Na eerst 7 weetjes over mijn liefdesleventje te hebben gedeeld en daarna nog eens 7 weetjes over mijn blog, deel ik deze keer maar liefst 7 weetjes met jullie over verschillende eerste keren!

Geheel in willekeurige volgorde…

# 1e baan…

Het inkt van mijn diploma was in juli 1997 amper droog of ik had mijn eerste baan al te pakken! Als junior marketingmedewerker ging ik voor 24 uur aan de slag bij Emoratio, een klein marketingbureau, in Veendam. Hier hielp ik o.a. mee bij de organisatie van de winkelweek, stelde ik allerlei, in mijn ogen onzinnige, selecties samen en was ik aan de zijlijn betrokken bij het concert van Is Ook Schitterend in Veendam. Na een half jaartje hield ik het er voor gezien..

# 1e auto…

Nadat mijn vorige relatie in 2001 misliep, moest ik op stel en sprong achter een eigen autootje aan. Totaal niet weten wat ik wilde maar wel wat ik kon besteden, viel mijn oog uiteindelijk op een mintgroene Renault Twingo uit 1996 of ’97, geen idee meer… Feit is wel dat ik erg gek was op deze auto, gewoon het idee dat het mijn eerste eigen grote aanschaf was… Zo’n enorm gevoel van vrijheid!

# 1e zoen…

Deze kreeg ik van Appie, een jongen die ik had leren kennen op camping Goudmeer in Oosterwolde waar mijn ouders een seizoensplek hadden. En nee, ik vond er toen niks aan!

# 1e boek dat indruk heeft gemaakt…

afkeAl als klein meisje verslond ik boeken, niks was veilig voor me in de (school)bieb of boekenwinkel, maar ik weet nog heel goed dat het boek wat ik ooit cadeau heb gekregen van mijn vroegere buurvrouw, Tan Grietje (wij grunnigers korten alles nogal af…) heel veel indruk op me maakte en dat ik het herlas, herlas en nog eens herlas… Dat was het boek Afke’s tiental, een boek over een arm gezin met maar liefst 10 kinderen. Zo mooi geschreven!

# 1e huisdier…

Een zwart asbakkenras hondje, die we heel toepasselijk, Blacky, hadden genoemd. Een leuk beestje, vrij speels ook maar verder heb ik er eigenlijk totaal geen herinneringen meer aan…

# 1e keer vliegen…

Dit vond wederom plaats met mijn ex en wel in juni 1998. Een reis door zowel de provincies Alberta als British Columbia in Canada. Het vliegen op zich vond ik indrukwekkend maar ook erg vermoeiend en saai… Na 4 uurtjes lezen en filmpjes kijken, ben ik er eigenlijk wel helemaal klaar mee. Het is dat sommige bestemmingen niet anders te bereiken zijn maar ik heb verder niet zoveel met vliegen, handig maar dan houdt het ook wel rap op…

# 1e concert…

Na even te hebben gegoogled… in 1990 ging ik dolenthousiast met nichtje J. en neef A. als begeleider, voor het eerst naar een concert en wel naar het concert van de belgische popsensatie, Clouseau! Wat een ontzettend gaaf concert was dat! Alles mee zingend, helemaal onder de indruk van het sfeertje én van die mooie donkere kijkers van Koen en ja, nog steeds ben ik ervan overtuigd dat hij onze prachtige spandoek, “Koen, wij willen een zoen!” ook echt heeft gezien!

12 gedachtes over “Persoonlijk… | 7 eerste keertjes…

    • Heel simpel… ik had een contract voor 24 uur met de toezegging op 36 uur en dat ging niet door omdat er maar weinig opdrachten kwamen en dat was me toch te weinig (lees: salaris) dus vandaar dat ik na een half jaartje op zoek ben gegaan naar wat anders…

  1. Jaaa Afkes 10-tal. Ik heb het boek nog steeds en staat nog steeds in de boekenkast. En van Clouseau heb ik meerdere optredens hier in de buurt gezien. Ja die mooie donkere kijkers. Ik heb daar een zwak voor haha. ♥️♥️

Reageren mag hoor!

