Nog 1 keer…

Nog 1 keer probeer ik me op te laden voor een restantje zomer, zo tegenstrijdig want ergens diep van binnen wil ik helemaal nog geen afscheid van de zomer nemen en tegelijkertijd ben ik er, als ik eerlijk ben én waarom zou ik dat niet tegen jullie zijn, ook wel klaar mee!

Zo, het hoogste woord is eruit! Ja, ik ben wel klaar met de zomer, althans, met die slippertjes, die t-shirtjes en dan hebben we het nog niet eens over die korte broeken… in mijn geval toch al snel 7/8 maar toch, er was een gedeelte van mijn benen bloot…, want ik snak eerlijk gezegd naar mijn sjaaltjes, mijn laarzen, mijn vestjes maar ook mijn jasjes! Want in dat soort kleding voel ik me zo veel zekerder dan in die luchtige zomerkleding…

Het rare is ook dat waar ik in juni bij +20 graden direct mijn slippertjes en t-shirt aan trok, ik nu toch eerder geneigd ben om iets met 3/4  mouw aan te trekken en mijn poezelige voetjes in pumps te steken omdat ik me er nog niet toe kan zetten om sokken aan te trekken, wat toch echt nodig is als ik mijn laarzen aan wil…

Natuurlijk geniet ik nu nog van die laatste zonnestralen, pik ik her en der nog een leessessie buiten mee, vind ik het nog steeds heerlijk om ’s avonds een stuk te lopen en zeg ik absoluut geen nee tegen een terrasje in de zon. En ja, als het straks een paar dagen achter elkaar heeft gehoosd en de dagen weer rap korter worden dan vervloek ik die herfst al snel en kijk ik alweer uit naar de lente (nee, met de winter heb ik dus helemaal nada noppes niks mee!).

Maar zoals gezegd… nog 1 keer probeer ik zo optimaal mogelijk te gaan genieten van het mooie nazomerweer en dan hoop ik maar dat mevrouw Zomer geruisloos het stokje doorgeeft aan Meneer Herfst!

Fijn weekend allemaal!

19 gedachtes over “Nog 1 keer…

  1. Nee, alsjeblieft niet zeg! Ik vind het heerlijk, het buiten eten, de blote voeten in mijn schoenen, het fietsen in het licht, de deuren wagenwijd open. Heb NUL zin in de herfst…

    • Nu nog buiten eten? Dat lukt hier echt niet meer hoor… maar goed, ik hoef ook geen herfst met druilerig weer hoor! Gewoon mooi droog herfst weer waarbij je overdag lekker naar buiten kunt en ’s avonds wel al gezellig de kaarsjes aan kunt steken en met een plaidje op de bank kunt kruipen…

  2. Ooh van mij mag het nog wel even lekker ‘nazomeren’. Heerlijk 20 a 25 graden. Mij pest je er niet mee. Mijn laarsjes heb ik al een paar weken aan hoor, op mijn werk. 😉 Spijkerbroek en een shirt met 3/4 mouw. Love it!
    Nog leuke plannen dit weekend?

    • Nou, 25 graden gaat me nu wel wat te ver maar een graadje of 18 tot 20 vind ik heerlijk hoor! Dan kun je tenminste weer redelijk normale kleding aan en ja, wat dat betreft ben ik meer een herfst/winterpersoon want dikke kleding vind ik heerlijk!
      Plannen voor dit weekend? Nou, niet zo veel eigenlijk, verjaardag van mams doen we nog dunnetjes over met de rest van de familie en verder weet ik het nog niet zo…

    • Gezellig! Ik vind de herfst eigenlijk altijd een stuk gezelliger dan de lente/zomer, binnen zitten vind ik ’s avonds dan absoluut niet erg, gezellig wat kaarsjes aan en met plaid op de bank naar je favoriete serie of film kijken… heerlijk!

    • Nou, winter mag van mij direct worden geschrapt, daar heb ik niks mee, maar de herfst met zijn prachtige kleuren vind ik juist wel erg mooi… het is alleen jammer dat het vaak van dat druilerige weer is waardoor je verplicht binnen moet blijven en dat vind ik drie keer niks…

  3. Ik hou van alle jaargetijden
    De lente als alles weer groen word
    De zomer lekker naar het strand of bos
    De herfst met zijn mooie kleuren
    De winter het heerlijke winter zonnetje
    Ik wens jou een hele fijne Zaterdag avond
    En morgen een hele fijne Zondag

    Liefs Gerda

  4. Eindelijk iets gevonden waar we het niet eens zijn met elkaar;-)
    Ik ben echt duidelijk een lente/zomer mens en nu het alweer eerder donker wordt s’avonds, baal ik als n stekker. Ik sluit me aan bij Klief qua voordelen en voeg daaraan toe de zon op je gezicht wanneer je wakker wordt en het ontdekken van n nieuwe stad. Dit kun je naar mijn idee t beste doen in t voorjaar. De winter mag van mij zo geskipt worden!

    • Hehe… eindelijk iets wat we niet direct gemeen hebben! Maar vergis je niet hoor, ik vind de herfst heerlijk mits het wel mooi droog weer is, niet dat de regen met bakken naar beneden komt en ik niet anders kan dan binnen zitten. Wat kleding betreft, ben ik wel meer een herfst/winterpersoon want die kleding vind ik gewoon een stuk mooier en ook prettiger zitten… Met de winter heb ik ook niks, als ik sneeuw wil zien dan ga ik wel naar Oostenrijk, dat hoef ik hier echt niet…

Reageren mag hoor!

