Dag 1 Herfsttradities…

Herfsttradities… tja, geen idee eigenlijk. Pas sinds een aantal jaar vind ik de herfst echt een heel mooi seizoen en behoort het samen met de lente tot mijn favorieten.

Als kind kan ik me nog wel herinneren dat ik met mams op zoek ging naar kastanjes om deze vervolgens aan elkaar te rijgen tot een soort van spinnenweb.

Verder was daar natuurlijk de herfstvakantie waarin het vaste prik was om een dagje te gaan winkelen. Nog steeds winkel ik graag in deze tijd van het jaar, puur omdat de herfst/winterkleding me veel meer aanspreekt.

Later kwamen daar uitstapjes naar de Zuidlaardermarkt (vooral vanwege de paardenmarkt) en Gallimarkt (kermis en braderie) in Leer bij waarvan we de laatste jaren hooguit nog weleens naar de Gallimarkt gaan.

De herfst staat natuurlijk ook garant voor de nodige stamppotjes, geurige stoofgerechten én natuurlijk mijn favoriete groente van dit seizoen, spruitjes! Die laatsten hebben we vorige week al gehad en het eerste stamppotje zal ook niet zo lang meer op zich laten wachten!

Een andere traditie, die een paar jaar geleden is ontstaan, is het feit dat we in deze tijd van het jaar altijd nog wel proberen om hetzij een weekendje hetzij een weekje weg te gaan. Nog even lekker ontspannen en vooral genieten van het moois dat de natuur ons in de herfst voorschotelt!

Wat is voor jullie iets typische Herfstachtig?

13 gedachtes over “Dag 1 Herfsttradities…

  1. Nooit echt iets van een herfsttraditie gehad, maar nu ik hier in Dld op een berg woon met een kachel, denk ik dat ‘genieten van de kachel weer aansteken en erbij zitten met een goed boek’ zomaar een traditie zou kunnen gaan worden 🙂

    • Daarvoor hoef je niet eens zo ver weg hoor, in eigen land is leuk of net over de grens met Duitsland of België, Heerlijk om op die manier optimaal te genieten van de herfst!

  2. Oh ja, die spinnenwebben maakte ik vroeger ook van kastanjes, net als poppetjes 🙂 Verder is de herfst niet echt mijn favo seizoen, maar die gekleurde blaadjes aan de bomen, kastanjes zoeken met m’n nichtjes, een boswandeling maken en zoeken naar paddenstoelen.. dat vind ik wel mooi en leuk. En natuurlijk de lekkere stamppotten 😉

  3. Ik zeur vooral graag over de herfst 🙂 ik hou gewoon zo van de zomer! Toch heeft het wel iets, de mooi gekleurde blaadjes, lekkere warme truien en jassen aan, wandelen door het park of bos en rode wijn drinken met alle kaarsjes aan…

    • Deed ik vroeger ook altijd hoor, tis zo vroeg donker, je kunt niks meer, zit alleen maar binnen. Maar de laatste 2 jaar zijn we steeds in deze periode op vakantie geweest en dan waardeer je de herfst ineens een stuk meer!

Reageren mag hoor!

