Dag 3 & 4 | Halloween en herfstdecoratie…

Zo, de hoogste tijd om weer even verder te bloggen over de Herfstchallenge waar ik dankzij Wendy aan mee doe!

Dit keer 2 dagen in 1, gewoon omdat het kan én mag! Ideaal dus!

Halloween dus…

Hier heb ik helemaal nul nada noppes mee… eerlijk gezegd vind ik het pure poppenkast wat helaas enigszins vanuit Amerika overgewaaid is maar gelukkig nooit echt vaste voet aan de grond heeft gekregen. Misschien dat we er toch wat te nuchter voor zijn… Hoewel… hier in het hoge noorden hebben we wel een soortgelijke traditie, namelijk Sint Maarten, waarbij kinderen met (zelfgemaakte) lampions op 11 november al zingend langs de deuren gaan om snoep of fruit op te halen.Het zal jullie niet verbazen dat ik dit als kind hooguit 2 of 3 keer heb gedaan want ik vond het toen al zo’n geschooi om snoepgoed waar je me echt niet blij mee kon maken. Eenmaal thuis kon het grootste deel zo weggegooid worden omdat er of geen papiertje om het snoep zat of omdat het van die excusez le mot, vieze gore koetjesrepen of met marsepein gevulde kikkers waren…

Absoluut niet mijn ding dus…

Herfstdecoraties dan…

Laat ik voorop stellen dat je bij ons thuis weinig zelfgemaakte dingen zal aantreffen. Enige vorm van creativiteit, los van woorden en foto’s, is mij totaal vreemd. Tel daar ook nog eens een gebrek aan geduld bij op en je kunt wel al raden dat deze dame al snel geneigd is om gewoon de volle mep in de winkel te betalen.

Waar in het voorjaar er meestal wel een leuke bos bloemen op tafel staat, staat er in het najaar meestal wel een leuk stukje, al dan niet omringd met pompoenen, op tafel. Weliswaar is het er nog niet van gekomen vanwege onze vakantie maar ik heb me wel voorgenomen om daar deze week nog even werk van te maken… (lees: ik sjees even langs de bloemenzaak in Muntendam…)

14 gedachtes over “Dag 3 & 4 | Halloween en herfstdecoratie…

  1. Met Halloween heb ik ook helemaal niks 😉 M’n nichtje gaat voor haar verjaardag eind deze maand spookzwemmen in ’t zwembad.. en dat vind ik dan wel weer grappig. En herfstdecoraties? Daar heb ik eerlijk gezegd ook weinig mee. Vind de kerst leuker en gezelliger.

  2. Hier doen ze een Halloween tocht dit jaar vanuit de Wijkvereniging, alleen is manlief dan jarig dus een beetje moeilijk haha. Ik hou van Herfst decoraties 🙂

  3. Ik maak soms wel eens een herfstschaal, maar dan houdt het dan ook echt mee op.
    Kan me wel verheugen op het feit dat ik mijn kerstdorp weer kan gaan bouwen. Vorig jaar na Kerst nog leuke dingen gekocht, dus dit jaar wordt het allemaal een stuk groter…

Reageren mag hoor!

