Happy Weekend Tag…

Deze tag waart al een tijdje rond in blogland maar het was er nog steeds niet van gekomen. Nu met het weekend voor de deur natuurlijk uitermate geschikt om ‘em erin te gooien, dus bij deze!

1. Heb jij op zaterdag en zondag weekend of heb je op andere dagen vrij?

Sinds april van dit jaar bestaat mijn weekend standaard uit 3 dagen want de maandag zit er namelijk nog lekker als vrije dag aan vast geplakt en dat bevalt me erg goed! Gewoon 3 dagen waarin je lekker je eigen gang kunt gaan, waarin er meestal niks moet maar waarin naast de geijkte dingen voldoende tijd is voor leuke dingen en ontspanning zodat de accu weer goed wordt opgeladen voor een nieuwe werkweek!

2. Hoe laat sta je op in het weekend?

Zaterdags ben ik er meestal rond half 9 uit, omdat de zaterdag meestal nog wel zo’n ren- en vliegdagje is. Zondags kan het, als er niks op de planning staat, ook gerust 10 uur of later worden maar toch probeer ik dat ook wel een beetje te voorkomen omdat ik het ook wel weer zonde van mijn dag vind, vooral als je er ’s middags dan toch nog op uit wil… Maar zoals gezegd, dat lukt me niet altijd…

3. Hoe ontbijt je in het weekend?

Meestal haal ik op zaterdag bij Bakker Bart even snel die Duitse broodjes (5 voor 1 euro!) en op zondag zijn het vaak afbakbroodjes. Eigenlijk de enige 2 dagen dat ik met brood ontbijt, want doordeweeks eet ik altijd iets van yoghurt, kwark of havermoutpap. Het zijn trouwens ook, samen met de maandag, de enige dagen dat we gezellig samen ontbijten én aan tafel zitten.

4. Hoe ziet jouw weekend er meestal uit?

Zaterdags is vaak zo’n vliegdagje, wat er vaak op neerkomt dat ik op een gegeven moment richting sportschool verdwijn, om daarna meestal door te rijden naar mijn ouders en daar even een broodje eet om dan vaak met mams nog even boodschappen te gaan doen. Het kan ook best voorkomen dat we even snel gaan winkelen in Winschoten of Hoogezand of een wandeling gaan maken in de Heemtuin. Doen we dat soort dingen niet, dan ben ik op tijd weer thuis en meestal met iets huishoudelijks bezig. Maar zaterdags ga ik ook regelmatig met vriendinnen winkelen of even heerlijk badderen in Fontana…

Fontanamaart

Dagje Fontana incl. high tea met vriendinnetje D, maart 2014…

Zondags is eigenlijk de enige dag dat vriendlief en ik samen zijn (hij heeft zaterdags de winkel nog…) en dan vinden we het wel leuk om of ergens een stuk te gaan fietsen, te lopen, af te spreken met vrienden of een leuke markt te bezoeken of gewoon ergens naar toe te gaan om rond te struinen, zoals enige tijd geleden in Appingedam… Maar het kan ook prima voorkomen dat we gewoon thuis zijn en dan zijn lezen, internetten, formule 1 of motogp of de verrichtingen van Max Verstappen via een internestream kijken vaak onze standaardbezigheden…

appingedam1

‘Hangende’ keukens in Appingedam…

De maandag lijkt wat dat betreft wel weer aardig veel op de zaterdag, met groot verschil dat ik dan niet bij mijn ouders over de vloer kom en er meestal ook wel een bezoekje aan de markt wordt gebracht om de nodige groente en fruit in te slaan voor de nieuwe week. Bloggen is dan ook wel een favoriete bezigheid trouwens…

5. Wat doe je het liefst in het weekend?

Tja, het is nu eenmaal niet mogelijk om elk weekend weg te gaan en nieuwe steden of streken te verkennen, maar bij goed weer kan ik moeilijk binnen zitten en wil ik er maar al te graag op uit trekken. Gewoon ergens een stuk lopen, lekker de natuur in en gewoon tijd doorbrengen met vriendlief omdat dat er doordeweeks niet van komt…

6. Wanneer plan jij je activiteiten voor het weekend?

Ik ben eigenlijk best wel een planner en mag graag ruim van tevoren weten wat we wanneer gaan doen maar dat lukt met vriendlief helaas niet altijd, dus vaak komen de plannen ook pas op zaterdagavond of zondagochtend boven drijven of veranderen de eerder bedachte plannen net zo gemakkelijk omdat er iets anders op ons pad komt…

7. Ben je ook bezig met je studie of werk in het weekend?

Nee, als ik vrij ben, ben ik ook echt vrij gelukkig. Het enige wat wel een keer kan voorkomen, is dat ik op maandag werk i.v.m. de bezetting op onze afdeling maar dat is gelukkig alleen bij hoge uitzondering want zo’n 3 daagse weekend went snel!

IMG_3992

In Slochterbos bij Fraeylemaborg, maart 2014…

8. Hoe laat ga je naar bed in het weekend?

Heel wisselend eigenlijk, vrijdags en zaterdags kan het gerust een latertje worden. Althans, dan is het ook maar zo 1 uur, nog later als we ergens zijn geweest. Daar staat wel tegenover dat het ook gerust kan voorkomen dat ik op vrijdagavond een deel van de avond mis…

Zondags probeer ik toch wel weer een beetje op tijd naar bed te gaan, meestal rond 23.00 uur en maandagavond meestal nog een half uurtje eerder…

Dit weekend:

Staat er eigenlijk niet zoveel op de planning behalve de standaarddingetjes maar… ze voorspellen voor zondag nog erg mooi weer dus ik heb vriendlief alvast hier op voorbereid dat ik dan toch nog wel graag even ergens heen wil! Maar even zien wat het dan gaat worden!

En jullie?

Oh ja, mocht je de tag ook willen doen, be my guest!

21 gedachtes over “Happy Weekend Tag…

    • Wat sport betreft, hebben we dezelfde smaak, namelijk formule 1 en motogp maar vriendlief hoeft zeker niet altijd op pad en dat heb ik dus wel.. soms best weleens lastig…

      • Ja hier was het ook wat minder mooi en ik heb de bak thee in de zon in de tuin dan ook niet uit kunnen voeren. Volgend jaar maar weer 😉

  1. Ik zou zo graag willen dat ik ook ieder weekend vrij was. Helaas, ik moet om het weekend werken. Als ik dan ook weekend heb voer ik meestal niet zoveel uit, blij dat ik gewoon lekker thuis kan zijn…

  2. Wat een leuke tag en leuk om jouw antwoorden te lezen! Bij mij verlopen ook nog al wisselend, maar meestal wel met leuke ontspannen dingen 🙂 Het was dit weekend trouwens heerlijk weer hè. Helaas is het nu heel ander weer met al die wind en regen.

  3. Hij is eeg leuk om te lezen! Ik heb de vrijdag bij m’n weekend, jij de maandag. Beide wel erg fijn! En elk weekend op pad is best fijn, maar nee, het is niet altijd feest. Komend weekend slapen we een nachtje in Rotterdam na de kraamvisite in Spijkenisse. Beide erg veel zin in! Eens bedenken waar we zondag nog graag willen kijken 🙂

Reageren mag hoor!

