Dag 5 & 6 Waar verheug ik me op deze herfst en herfst tv-shows…

Door alle andere ideetjes om over te bloggen, zou ik bijna vergeten dat ik ook nog mee doe aan de Happy Herfst Blog Challenge, dus vandaag maar eens dag 5 en 6 behandelen!

Dag 5: Waar verheug ik me op deze herfst?

Nou, vooropgesteld dat ik de herfst steeds leuker én vooral steeds mooier ga vinden. Op de een of andere manier vind ik de herfst qua kleurenpracht nog mooier dan dat alles in het voorjaar tot bloei komt. Helemaal mooi natuurlijk als dit met wat zonlicht wordt overgegoten maar wat dat betreft mogen we tot nu toe nog niet echt mopperen, hoewel de verwachtingen voor de komende dagen niet over naar huis te schrijven te zijn…

Ik verheug me dan ook vooral op die prachtige herfstdagen waarbij het ideaal weer is om lekker door het bos te struinen, lekker door de pas gevallen bladeren te stampen terwijl je ondertussen links en rechts speurt voor die ene mooie paddenstoel met rood en witte stippen (tot nu toe alleen die bruine variant gespot helaas…)

IMG_7108

Natuurgebied bij Sellingen…

Ook de sfeer in huis vind ik in de herfst net wat leuker en gezelliger. Kaarslicht geeft net dat extra stukje gezelligheid waarbij ik er al snel naar neig om te vergeten dat het dus ook eerder donker is, iets van het aangename overheerst het gebrek aan daglicht of zoiets…

Een ander iets wat in deze periode vaste prik is, is ons welnessweekendje naar Hotel Sanadome in Nijmegen (over 2 weken!). Samen met vriendinnetje D. weer lekker bijkletsen, elkaars fotoboeken bewonderen, maar vooral ook lekker relaxen in 1 van de overheerlijke whirlpools en het gevoel te creëren dat loomheid inderdaad de ultieme vorm van ontspanning is. Misschien overbodig om te zeggen maar ik heb er zin in!

Dag 6: Herfst tv-shows…

Eh, zijn die er dan??? Ja, op de Duitse zenders maar ik denk dat ik wat dat betreft 1 van de weinige ben die überhaupt weleens naar een duitse zender kijk of vergis ik me nu toch?

Wat natuurlijk wel zo is, is dat er in deze tijd van het jaar altijd nieuwe programma’s of series worden gelanceerd, waarbij ik wel moet opmerken dat series en Wanda niet echt samengaan want meestal haak ik ergens bij aflevering 3 af, zo ook bij Nieuwe Buren, niet omdat ik het niet leuk genoeg vind maar series kijken werkt bij mij gewoon niet, films zijn voor mij een betere optie… gewoon 1,5 uur kijken en klaar!

Wat ik wel probeer te volgen is Over mijn lijk (donderdagavond 22.20 NPO1) waarbij Patrick Lodiers 5 jonge mensen volgt die aan een ongeneeslijke vorm van kanker lijden. Een heftig programma waarbij ik best wel eens een traantje weg pink maar waar ik ook met bewondering en diep respect naar kijk.

Over Mijn Lijk

Over mijn lijk, seizoen 5…

15 gedachtes over “Dag 5 & 6 Waar verheug ik me op deze herfst en herfst tv-shows…

    • Zolang het droog is, vind ik de herfst prima te doen. Is zeker een heftig programma maar het wordt wel heel mooi gebracht waarin zeker de kracht van de mensen goed naar voren komt…

  1. De regen en harde wind in de herfst, dat hoeft niet zo van mij.. maar als de blaadjes zo mooi verkleuren, dat is een prachtig gezicht.. en als dan ook het zonnetje schijnt is het heerlijk in het bos!
    Qua series volg ik alleen Grey’s Anatomy, voor de rest boeit het mij niet zo, haha.. dat programma ‘over mijn lijk’ is inderdaad wel een goed programma. Heftig, maar ook heel mooi en met een dosis humor van de mensen zelf.

  2. Ik haak normaal ook af bij series (op de tv) Daarom download ik alles (i know, im bad!), en kan ik kijken wanneer het mij uitkomt! Ideaal :). En ik heb toevallig gister middag de rood met witte paddenstoelen gespot yay!

  3. Ik hou ook van de herfst , heerlijk wandelen
    Als het weer het toe laat
    Maar eigenlijk vind ik alle vier jaartijden wel mooi
    Ik wens jou een hele fijne Woensdag

    Liefs Gerda

  4. Nee, ik kijk nooit naar de Duitse tv. Maar ik vind het altijd wel fijn wanneer er in het najaar bepaalde programma’s weer verschijnen. En als het dan donker buiten is, en ik zit met een paar kaarsjes aan te kijken, vind ik de herfst nog niet eens zo slecht.

Reageren mag hoor!

