Wiebie’s Weekendtip | Heel Holland bakt?!

Dagen vliegen voorbij want het is inmiddels alweer donderdag dus de hoogste tijd om mijn tip voor het aankomende weekend met jullie te delen want ik wil het natuurlijk niet op mijn geweten hebben dat jullie niet weten wat je met je welverdiende vrije tijd aan zou moeten!

Dit keer geïnspireerd door enerzijds de reclame van AH en anderzijds door het feit dat ik het op mijn Herfstbucketlist heb gezet, dus bij deze stel ik voor om dit weekend gezellig samen te gaan… tada…. inderdaad, te gaan bakken!

Ja, ik hoor jullie al denken… no way… moet zeggen dat ik zelf ook absoluut niet van het bakken ben. Tenslotte wacht vriendlief al zo’n jaartje of 10 op zijn beloofde zelfgemaakte appeltaart en aangezien mijn collega’s steeds beweren dat het echt niet zo moeilijk is en dat het natuurlijk vele malen lekkerder is dan eentje van de supermarkt, ben ik serieus van plan om vriendlief dit weekend te gaan verrassen met een zelfgebakken appeltaart!

Stel je gewoon eens voor… de regen klettert gezellig tegen de ramen, jij schilt op je gemak de appels (moet je nu die elstars hebben of andere?? help!), zit wat met het deeg te worstelen maar uiteindelijk gaat alles de oven in en dan dringt op een gegeven moment die overheerlijke geur je opengesperde neusgaten binnen… (vervolgens ontdek je dat ie of nog te nat is of ietwat is verkleurd maar dat neemt de voorpret niet weg, toch?) en zit je samen met je partner/kids even later heerlijk te smullen, want er gaat toch niks boven een warm stukje appeltaart met een toefje slagroom?

Nou, wat zeg je ervan? Doe je dit weekend met mij mee? En vooruit… je mag ook gerust iets anders bakken! Cake, kwark, whatever!

12 gedachtes over “Wiebie’s Weekendtip | Heel Holland bakt?!

  1. Oh lekker, ik ruik de taart al als ik het lees :p
    Ik vind bakken soms wel leuk om te doen, maar het probleem is dat ik het eindresultaat ook érg lekker vind. En een hele taart op 2 personen is vragen om een volgevreten weekend en dus bak ik vrijwel nooit :p

Reageren mag hoor!

