Dag 7 | Herfstrecept…

En zo zijn we inmiddels bij Dag 7 van de Happy Herfst Challenge aangekomen en dit keer word ik geacht om een overheerlijk typische herfstrecept met jullie te delen.

Tja, en dan sta ik, bekend als toch wel een kookliefhebber, wel een beetje met de gebruikelijke mond vol tanden want wat is nu ten eerste een typische herfstrecept en hoe moet ik in hemelsnaam kiezen uit al die lekkere recepten?

Ga ik voor een ovengerecht of laat ik jullie juist een paar uurtjes stoven of toch iets van een stamppot? Hoewel dat laatste misschien ook weer meer aan de winter doet denken…

Nee, dankzij Lekker en Simpel heb ik juist een hele gemakkelijk te bereiden aardappelsoepje voor jullie! En nee, nu niet direct wegrennen en een vies gezicht trekken bij het woord aardappelsoep (of mijn niet zo beste foto…) … trust me, het is echt heul erg lekker!

20141018_183934

Benodigdheden voor 2 personen:

4 aardappelen

kleine broccoli

100 gr hamblokjes

4 bosuitjes

1 teentje knoflook

1 liter groentenbouillon

125 ml slagroom

peper en zout

Bereidingswijze:

Schil de aardappels en snijd deze in blokjes. Snijd ook de broccoli en bosuitjes in stukjes. Beetje olie in de pan en fruit 3 bosuitjes samen met de knoflook aan. Voeg vervolgens de aardappels, bouillon en wat peper en zout hieraan toe. Laat dit circa 15 minuten pruttelen totdat de aardappels gaar zijn.

Pureer de soep met een staafmixer en zet de pan terug op het vuur, voeg de broccoli, bosui en hamblokjes toe. Laat dit nog ongeveer 10 minuten pruttelen en voeg op het laatste moment de slagroom toe. Nog even goed mengen en hoppa, je aardappelsoep is klaar!

Nou, zit jij hier binnenkort ook van te smullen???

13 gedachtes over “Dag 7 | Herfstrecept…

Reageren mag hoor!

