Dag oktober 2014!

En voila, weer is er zomaar een maand voorbij gevlogen! Even niet opletten en het is november! Nou ja, niet opletten is natuurlijk niet helemaal waar, was er namelijk wel ter dege bij in oktober!

Oktober, een prachtige herfstmaand, die voor mij helemaal goed begon, want de eerste week was ik nog lekker vrij! Daarna volgden voor ons doen dan een paar rustige weken, althans, er stond weinig tot niks op de planning waardoor we gewoon in het weekend zelf wel keken waar we zin in hadden. Ook weleens lekker hoor!

Maar goed, waar heeft dit alles toe geleid? Kijken jullie weer mee?

Weekje Ardennen…

ardennenEind september vertrokken we voor een weekje naar vakantiepark L’Espinette in Nye, in het hart van de Belgische Ardennen, waar we heerlijk genoten van het prachtige nazomerweer, waar de accu weer volledig werd opgeladen, kunnen we ons met recht een expert op het gebied van de Slag om de Ardennen noemen nadat we maar liefst 3 musea hierover bezochten, tankten en shopten we nog even goedkoop in Luxemburg, gaven we onze ogen goed de kost in Durbuy, bezochten we zowel de markt in Namen als in Bomal, bezochten we ook nog eventjes de Citadel in Namen, werden we enigszins doof bij de watervallen van Coo, kreeg vriendlief zowaar nog een nieuw vriendinnetje en kwamen de prachtige herfstkleuren gedurende deze week steeds beter tot hun recht. Kortom, een heerlijk weekje!

Herfstwandelingen…

Herfst… dé tijd van het jaar om heerlijk door het bos te wandelen, lekker te stampen door de net gevallen bladeren én om die ene rood met witte paddenstoel te spotten! Wij liepen de ene zondag een route van 5 km door het prachtige natuurgebied bij Sellingen,

Sellingen… en afgelopen zondag gingen we naar het Slochterbos bij de Fraeylemaborg in Slochteren én daar zag ik zo maar ineens een heel kabouterdorp!

FraeylemaborgOverige…

Ook ging ik nog 2 keer shoppen met mams, 1x in Groningen (grijs jasje met bijpassend shirtje), 1x Hoogezand (2 gebreide truien, rood en blauw en 2 vesten, 1 zwart en 1 blauw) en winkelde ik nog met vriendinnetje M. in Groningen en kwam ik zowaar met lege handen thuis! Wel een hele gezellige dag gehad maar kon het gewoon niet vinden, niet dat ik naar iets op zoek was maar toch… helemaal met niks thuis komen, gebeurt me dan ook eigenlijk nooit…

Bezocht ik samen met vriendlief en schoonvader nog de Antik- und Kunstmarkt in Leer, kwam mijn fotoboek van Hongarije/Oostenrijk binnen (al zeg ik het zelf, chapo Wanda!) en kreeg vriendlief na 10 jaar eindelijk zijn zelfgebakken appeltaartje!

overigeBest wel een lekker maandje dus!

Ook november begint lekker, want zondag en maandag breng ik namelijk al badderend door in hotel Sanadome met vriendinnetje D, dus me dunkt, een heerlijk relax begin van een nieuwe maand!

22 gedachtes over “Dag oktober 2014!

    • Genieten probeer ik zeker zoveel mogelijk te doen! Soms vergeet ik weleens dat het ook gewoon mogelijk is om thuis te genieten en dat ik niet altijd de hort op hoef maar ja, er is zoveel te zien en te doen!

  1. Wat een heerlijke oktobermaand zeg ! Ja die kleuren zijn eigenlijk het enige dat ik leuk vind aan herfst 🙂

    Lekker vooruitzicht, lekker badderen ! Geniet ervan
    Elise

  2. Oktober is zeker heel hard gegaan. Vandaag is weer 1 november. Heel vroeg zijn wij ook naar Ardennen geweest in België. Wat is daar mooie omgeving. Herfstwandeling lijkt me ook heerlijk. Bij ons is tijdje geleden.
    Fijne zonnige weekend.
    Groetjes Jacqueline & Ferry.

Reageren mag hoor!

