Wiebie’s Weekendtip! | Ultiem ontspannen…

Jaja, time flies! De donderdag is weer aangebroken en ik weet niet hoe het met jullie zit, maar meestal begint het bij mij dan te kriebelen en ga ik bedenken wat ik in het weekend zou willen doen, los van de dingen die moeten of al weken geleden zijn ingepland natuurlijk. Mocht je nog totaal geen idee hebben wat je dit weekend eens zou kunnen gaan doen, misschien is dit dan wel dé tip voor jou!

Wie mijn Instagram een beetje volgt, zal het vast niet zijn ontgaan dat het vorige weekend helemaal in het teken stond van ontspanning. Ontspanning met een hoofdletter O want als je een paar dagen in de relaxstand hebt doorgebracht en alleen hoefde te bedenken of je in het lavendelbadje of in het dennenbadje of toch nog even in het buitenbad wilde gaan dobberen, dan komt dat gevoel van totale ontspanning vanzelf!

Even niet nadenken over werk, huishoudelijke beslommeringen, allerlei verplichtingen waar je tegen op ziet, die korte dagen en wat er al niet meer door je hoofd heen spookt. Nee, gewoon even de boel de boel laten…

Best moeilijk natuurlijk want net als jullie heb ik het ook meestal te druk, wil ik te veel en lijken mijn hersenen wel overuren te draaien maar toch… ik merk steeds meer dat het echt nodig is om soms de boel gewoon even aan de kant te schuiven, je gedachten zoveel mogelijk proberen uit te schakelen en jezelf op de eerste plaats te zetten!

Ultiem ontspannen kan natuurlijk op vele manieren; met een boek op de bank neer ploffen om vervolgens een beetje weg te dommelen, misschien een serie- of filmmarathon te houden maar voor mij werkt het het beste om naar een wellnesscentrum te gaan. Nu ben ik absoluut niet van de sauna (iets met preuts zeg maar…) maar een beetje dobberen in van die lekkere kruidenbaden, whirlpools e.d. dat is prima aan mij besteed!

Elk jaar ga ik het eerste weekend van november met vriendinnetje D. naar Hotel Sanadome (zie bovenstaande foto, uitnodigend toch?) in Nijmegen voor onze jaarlijkse baddersessie, daarnaast probeer ik elk kwartaal een dagje Fontana in Bad Nieuweschans in te plannen. In alle gevallen kom ik daar altijd erg ontspannen en met een loom gevoel vandaan. Heerlijk!

Natuurlijk kost dit geld maar Hotel Sanadome heeft altijd hele leuke geprijsde lastminute aanbiedingen en… tegenwoordig zijn er genoeg mogelijkheden om thuis iets soortgelijks te creëren! Maskertje, scrubje, lekkere badolie of een bruisbal als je een bad hebt (wij niet…) en daarna alsnog met een boek/tijdschrift en een lekkere kop thee op de bank te ploffen.

Nou, wat zeg je ervan? Las jij dit weekend me time in en ga je voor mijn vorm van ultieme ontspanning?

17 gedachtes over “Wiebie’s Weekendtip! | Ultiem ontspannen…

  1. Haha, ik heb ieder weekend metime. En dat kan zelfs als ik met de stofzuiger door het huis loop. Alleen al het idee dat er geen verplichtingen zijn die dag, maakt dat ik ontspannen ben!

  2. Dat klinkt wel ff heerlijk! Hier ook preutserdepreuts 😛 En ondanks dat ik de sauna best lekker vind is het een heerlijke migraine trigger. Voor mij geen sauna’s meer helaas. Maar een kruidenbadje lijkt me best lekker, heb het alleen nog nooit gedaan.

    ik maak het meestal thuis een beetje comfy met de nodige lekkere smeersels…

  3. Zo fijn dit! Ik ga 25 november met een vriendin een dagje naar de sauna. Het is even geleden nu vanwege haar zwangerschap, dus ik ga er straks extra van genieten. We gingen de afgelopen jaren in het voor- en najaar een dag, zo relaxt!

  4. Zo’n welness is niet helemaal mijn ding, maar over 2 weken ga ik naar Texel en dat is ook helemaal ‘me-time’. Gewoon het idee dat alles mag en niks hoeft, geen wekker die ’s ochtends afloopt.. heerlijk 😉

    Geniet van je weekend!

  5. Laatst ben ik nog een dagje spa wezen doen met mijn zus, en dat was zó lekker! Daar heb ik echt van genoten. Voor de rest heb ik het eerlijk gezegd best wel druk, de combinatie school en bloggen is soms best lastig, zeker als je elke dag een nieuw artikel online zet. Maar tot nu toe gaat het goed!

Reageren mag hoor!

