Winterslaap…

Languit liggend, ongegeneerd gapend, loom en totaal niet de intentie te hebben om ook maar iets te gaan doen vandaag…

Bovenstaande zou op mijn persoontje van toepassing kunnen zijn, of kan ik beter zeggen, mogen zijn, ware het niet dat ik zojuist het leventje van mijn kat heb beschreven, maar goh, wat zou ik op dagen zoals vandaag maar wat graag met d’r willen ruilen!

Op de een of andere manier is de zin ver te zoeken, of eigenlijk ook wel weer heel erg aanwezig maar dan heb ik het vooral over de zin om te slapen, gewoon wakker worden wanneer je lichaam het zo ver heeft, beetje lummelend de dag doorbrengen, misschien zelfs in het gunstige geval overdag nog even een tukje doen, om vervolgens ’s avonds weer bijtijds je warme bedje op te zoeken.Het klinkt mij echt als muziek in de oren maar helaas… elke dag hijs ik mezelf weer braaf uit bed zodra de wekker begint te loeien maar goh, wat kost het me momenteel een moeite. Eenmaal opgestaan, gewassen en aangekleed, dan begint het besef te dagen dat ik toch echt richting mijn werk moet karren, dat ik toch echt verwacht wordt iets te gaan doen en dat aanlummelen daar helaas niet bij hoort.

Zolang het licht is, wil het allemaal nog wel, niet dat de zin overstroomt maar dan denkt mijn lijf in ieder geval nog dat het iets moet en kan doen maar wanneer het na 16.00 uur steeds ietsjes donkerder wordt, dan verdwijnt de zin totaal en merk ik aan alles dat mijn lijf, en vooral mijn geest, erom schreeuwt om in ruststand te kunnen gaan.

Helaas zit mijn werkdag er dan nog niet op en gaap ik me door het laatste uurtje heen om daarna nog een klein uurtje in het donker me te moeten focussen op de terugweg. Eenmaal thuis zou ik het liefst direct door willen lopen naar de slaapkamer maar om te voorkomen dat ik halverwege de nacht met mijn doppen open lig, draai ik toch maar rechtsaf de woonkamer in waar ik vervolgens de rest van de avond al gapend op de bank hang en me ondertussen elke avond afvraag hoe het zou zijn als ik tijdelijk even met Clooney (onze kat) zou kunnen ruilen…

Maar vertel, barsten jullie van de zin of wil je net als ik best even een winterslaapje doen?

22 gedachtes over “Winterslaap…

  1. Nou, ik zou nu ook wel een tukkie kunnen doen… Ben de laatste dagen ook niet vooruit te branden… maar dan zou ook kunnen komen omdat ik véél te laat naar bed ga, en uiteraard ook weer véél te vroeg m’n bedje uit moet. Bijna weekend Wan. 🙂

  2. Zal je vertellen dat ik vanmiddag richting Texel ga voor een week.. en daar kijk ik enorm naar uit! Even geen wekker die ’s ochtends afloopt, lekker je eigen ding doen en lekker uitslapen. Heerlijk!
    Ik heb echt geen hekel aan mijn werk, maar nu het ’s ochtends steeds donkerder wordt, vind ik het wel moeilijk om m’n warme nest uit te komen 😉 Gelukkig is het voor jou ook bijna weekend!

    Ga er lekker van genieten!

  3. Ik had het er toevallig deze week met collega’s over. De werkdagen lijken niet vooruit te branden en ook zelf zijn we momenteel niet zo gemotiveerd. We hebben gewoon een najaarsdip!!!

  4. Vroeg opstaan vind ik niet zo’n probleem, hoewel in t weekend een uurtje langer wel is aan te bevelen. Waar ik wel moeite mee heb zijn die donkere dagen. Tot en met de feestdagen vind ik het nog net te pruimen, maar vanaf 1 januari mag het voor mij meteen zomer worden. Ben ik helemaal klaar met dat donkere gedoe. Moet misschien in lichttherapie haha. 😃

  5. Nah, onder de dekens tot de week van kerst, want dan heb ik een weekje vrij. Dat lijkt me wel wat. Al ben ik bang dat ik me wel snel zal gaan vervelen met alleen maar slapen…

  6. Als ik onze katten schattig zie liggen, zou ik best eens willen ruilen met ze! Ik heb dit weekend weinig te doen en heb vandaag echt veullll blogjes gelezen. En er ook wat geschreven. Erg fijn!

  7. Pingback: Help, ik zit nog niet in die kerstflow! | wiebie74

Reageren mag hoor!

