Jullie vragen, mijn antwoorden (1)

Een aantal blogs terug liet ik het aan jullie over of je me nog iets wilde vragen (voor degenen die dat toen nog niet hebben gedaan en alsnog graag iets willen vragen, dat mag nog steeds hoor!) en in ruil daarvoor zou ik een poging doen om zo eerlijk en open mogelijk te antwoorden.

Gelukkig voor mij zijn er vragen binnengekomen, dus ben ik er even voor gaan zitten en bij deze alvast deel 1 van jullie vragen, mijn antwoorden!

Patty vroeg: Zou je ooit nog terug in Limbabwe willen gaan wonen?

Ik moest serieus mijn vriend mister Google even raadplegen wat hier nu precies mee werd bedoeld. Dus dan weet je ook wel al welke richting mijn antwoord op zal gaan natuurlijk… Ik heb namelijk geen idee waarom je denkt dat ik ooit in Limburg heb gewoond want verder dan een uitstapje naar Drenthe ben ik nog nooit gekomen. Maar hoewel het natuurlijk de andere kant van Nederland is waardoor ik familie en vrienden zou moeten achterlaten, daar toch ook werk zou moeten zoeken, sluit ik het echt niet op voorhand uit.

Serena vroeg in het verlengde van hierboven: liggen je roots in het zuiden? Vertel!

Nou, helemaal niet dus! Ben geboren en getogen in Veendam, daar zo’n 24 jaar gewoond, vervolgens 2 jaartjes in Muntendam, daarna verhuisd naar Klazienaveen (Drenthe dus, nog geen 2 jaar trouwens…), weer terug naar Muntendam voor een jaartje of 9 om vervolgens weer neer te strijken in Veendam waar ik inmiddels alweer 3 jaar samenwoon met vriendlief. Een noordeling ten voeten uit dus!

Esther vroeg: Wat heb je voor fotocamera? hele mooie foto’s heb je.

Hoi Esther, je hebt helaas geen link achtergelaten dus geen idee wie je bent maar dat maakt ook niet uit, in ieder geval bedankt voor je compliment! Al mijn foto’s maak ik met mijn compactcamera, de Canon PowerShot SX120 IS. Op zich een vrij simpel toestel maar hoewel ik al een tijdje roep dat ik wel iets anders wil, heb ik geen idee wat ik precies zoek en ben ik nog steeds heel erg tevreden over de kwaliteit van de foto’s die ik met dit toestel maak…

Saskia vroeg: Je droomreis, heb je deze al gemaakt? Waar naar toe?

Lastige vraag… ooit in een ver verleden met ex-vriend in Canada geweest en dat land heeft toen zeker wel indruk op me gemaakt. Het lijkt me dan ook super om ooit met vriendlief naar Canada te gaan om samen met hem dat moois te kunnen aanschouwen. Ook Australië lijkt me wat dat betreft een topbestemming, hoewel ik ook moet bekennen niet eens echt te weten waarom maar op de een of andere manier trekt het me wel.

Verder lijkt het me heerlijk om in plaats van de 2 weken die we gemiddeld genomen op vakantie gaan, gewoon eens voor langere tijd, zeg maar 4 maanden of zo, rond te kunnen trekken door Europa. Beginnend in het noorden, het Noorderlicht, vervolgens door te trekken richting de Baltische staten, om zo via Kroatië, Italië af te reizen naar het zuiden… Gewoon het idee dat je alle tijd hebt, dat je niet alles in die 2 weken hoeft te proppen. (oh, wacht… dat idee heb ik altijd, vriendlief heeft er totaal geen last van…)

Dit was het voor nu… deel 2 volgt volgende week zondag!

22 gedachtes over “Jullie vragen, mijn antwoorden (1)

  1. Nou ja! Ik was er op de een of andere manier dus echt van overtuigd, dat je roots in Limburg liggen. Raar zeg. Nu zit ik dus mijn hersenen te pijnigen met wie ik je dan in hemelsnaam heb verward. 😦
    Gezien je voorliefde voor o.a. prachtige bergachtige landen; het zijn dan niet zo’n hele grote bergen, maar de heuvels in Zuid-Limburg zijn dan wel een aanrader hoor 😉 En het Bergische Land in Duitsland waar ik nu woon, ook trouwens 🙂
    Fijne zondag!

    • Grappig dat je dat dus dacht… maar nee, ben een rasechte noorderling. Qua natuur zou ik er dolgraag willen wonen hoor, hier is alles zo vlak en dat trekt me gewoon totaal niet aan maar ja, je bent hier geboren, je bouwt hier het e.e.a. op en dan is het vaak een kwestie van blijven hangen maar zoals gezegd, ik sluit het echt niet uit…

  2. Bonjour! Ik heb ook nog wel n vraag voor je; als je n totale make over mocht doen, hoe zou dit eruit zien?
    Ben benieuwd naar je antwoord 😉
    Liefs uut Brabant

  3. Misschien eens afspreken Serena en Wanda ? Een dagje Limburg en een dagje Groningen ?

    Beide erg mooie provincies alhoewel ik eerlijk moet zeggen dat mijn hart meer in t zuiden ligt, zal met de liefde te maken hebben haha.

    leuke antwoorden !

    gr Elise

  4. Leuke vragen en antwoorden. Grappig dat je een Canon SX120 hebt, die heb ik zelf ook gehad. Hij ligt hier zelfs nog ergens, al gebruik ik hem al jaren niet meer. Ik ben een echte Canon fan en gebruik inmiddels alweer een aardig tijdje mijn Canon spiegelreflex, daarmee komt mijn fotografie-hobby toch net wat meer tot z’n recht. 🙂

Reageren mag hoor!

