Mijn blogplekje…

Een tijdje geleden kwam ik bij Saskia een blog tegen waarin ze uitgebreid liet zien hoe haar werkplek, oftewel de plek waar ze haar leuke blogs uitwerkt, eruit zag en riep ik vrijwel direct heel enthousiast dat ik dat ook weleens zou laten zien…

Echter… al vrij snel werd me ook wel iets duidelijk. Namelijk dat ik allereerst niet echt een eigen werkplek heb, aangezien ik dit deel met vriendlief, en ten tweede, eigenlijk het belangrijkste, dat je niet echt kunt spreken van een werkplek met overzicht en ruimte maar eerder van een werkplek met teveel zooi aan alle kanten wat ondanks verwoede pogingen om het wel netjes te krijgen, nooit echt helemaal van de grond is gekomen…

IMG_7175

Onze werkplek…

Wat wel van de grond is gekomen helaas, is de computerkast. Deze stond eerst naast het bureau op een soort van tafeltje maar doordat het hele bureau verder naar achteren is geplaatst, paste dit tafeltje niet meer en is de bewuste kast dus tijdelijk (inmiddels duurt dat tijdelijk al iets van 3 maanden… dus hoezo tijdelijk?) op het bureau gezet.

IMG_7180

Mijn dagelijkse krabbel voor vriendlief…

Verder ligt er dus heel veel zooi, voornamelijk van vriendlief, en dat bestaat dan grotendeels uit rekeningen, post, allerlei handleidingen, knopjes van het een of ander en inderdaad een notitieblok waar ik meestal ’s ochtends een heel lief briefje voor hem achterlaat in de vorm van een boodschappenlijstje…

IMG_7178

Mijn zeer bescheiden hoekje…

Zelf gebruik ik nog 2 notitieboekjes, de roze variant met de Eiffeltoren om alle boekentips in op te schrijven en de blauwe met bloemetjes variant om ideetjes voor mijn blog in bij te houden. Verder ligt mijn agenda standaard op het bureau, zo na juni hou ik er meestal mee op om hier iets in te noteren maar weggooien voelt ook niet goed, dus ligt ie er gewoon ongebruikt bij.

Tja, natuurlijk had ik ook graag zo’n mooie opgeruimde werkplek met, bij voorkeur 2 schermen en veel licht, misschien zelfs wel mijn eigen werkplek zodat ik er niet ineens midden in het schrijven van een blog achterweg moet omdat er voor vriendlief ergens iets afloopt op welke site dan ook, waar alles keurig netjes op orde ligt maar aan de andere kant…

IMG_7182

Mijn uitzicht: een zeer regenachtige herfstdag…

Ik kan gewoon lekker op internet struinen, kan op deze manier prima bloggen en kan zelfs nog enigszins naar buiten gluren… het is wel goed zo!

Laat jij ook je werkplek zien waar je je geweldige blogs samenstelt?

31 gedachtes over “Mijn blogplekje…

  1. Ooooh, ik werd gek als ik zo moest werken… Ook op het werk ben ik de hele tijd alles bij elkaar aan het leggen. Ik ben helemaal niet opruimerig, maar op tafel kan ik dat niet hebben.
    Wel lekker dat je nog naar buiten kunt kijken, niet zo’n donkere hoek.

    • Op mijn werk heb ik het juist heel ordelijk maar dan hoef ik het ook niet te delen en dat scheelt een hoop! Vriendlief is niet zo opruimerig aangelegd helaas en ik freelance er wat bloggen betreft een beetje tussendoor…

    • Ik kan ook wel de laptop pakken maar dat vind ik dus ook weer niks, dan zit ik aan tafel en dat werkt voor mij ook weer niet echt super. Los van het feit dat ik dat ding dan steeds weer moet opruimen want ik wil het niet op tafel laten staan…

    • Op de bank heb ik ook wel geprobeerd met de laptop maar dat werkt voor mij niet, al die snoeren die dan door de kamer lopen en iedere keer als ik wil opstaan, moet ik dat ding weer kwijt, dus nee, dan maar zo’n rommelplekje…

  2. Zo zou ik ook niet ontspannen kunnen bloggen hoor, zou mij steeds storen aan de papieren en gaan opruimen ahha

    Ik blog lekker op de bank, in mn hoekje, met de laptop op schoot. Boven, 2 etages hoger, is mijn hobbykamer en daar staat een pc maar dat vind ik zo ongezellig dus doe alles vanaf mijn laptop 🙂

    Geen werkplek dus

    Gr ELise

  3. Leuk om te zien… maar ik heb graag alles op zijn plaats… zelfs op het werk!
    Ik kan niet functioneren als alles door elkaar ligt op mijn bureau… ik heb het graag ordelijk!

  4. Ik reis elke dag twee uur naar Groningen, dus ik werk vaak ook 1 dag in de week vanuit huis. Ons bureau is dus wel vrij leeg, maar dat moet ook wel voor een werkdag van minstens 9 uur. Leuk om je werkplek te zien!

Reageren mag hoor!

