Jullie vragen, mijn antwoorden (2)

Een aantal blogs terug liet ik het aan jullie over of je me nog iets wilde vragen (voor degenen die dat toen nog niet hebben gedaan en alsnog graag iets willen vragen, dat mag nog steeds hoor!) en in ruil daarvoor zou ik een poging doen om zo eerlijk en open mogelijk te antwoorden.

Gelukkig voor mij zijn er vragen binnengekomen, dus ben ik er even voor gaan zitten en bij deze alweer deel 2 van jullie vragen, mijn antwoorden!

Peachlife vroeg: Prefereer je junkfood of een salade als je moet kiezen voor een snelle maaltijd?

Wat een gewetensvraag… nee, eigenlijk ook helemaal niet, want ik weet natuurlijk donders goed waar ik voor ga, dat wordt dan echt junkfood! Salades eten we regelmatig hoor maar dan gewoon lekker vers bereid en vooral als bijgerecht, niet als een volwaardige maaltijd. In geval dat het even snel snel moet, dan wordt het of snel een patatje halen bij de buurman 500 meter verder op of een diepvriespizza. Bij de Mac of iets soortgelijks zul je ons niet snel aantreffen…

Eliza vroeg: Welke reis staat er met stip op nr.1 op je verlanglijst? offehh. Als je een dier was, welk dier zou je dan zijn?

Als geld en vooral ook vakantiedagen (of beter gezegd, als we langer dan 2,5 week weg zouden kunnen gaan) geen probleem zouden zijn dan zou ik heel graag eens naar Australië willen gaan. Qua natuur lijkt het me een fantastisch mooi land maar ook de mensen lijken me ontzettend relax. Een goede 2e plek zou Noorwegen zijn maar in dat geval is het vooral het financiële plaatje, en voor vriendlief ook het weer, wat ons vooralsnog tegenhoudt.

Pfff, welk dier zou ik willen zijn? In de winter graag een beer, vooral omdat het me heerlijk lijkt om een winterslaap te kunnen doen. Voor de rest lijkt het me ook wel relax om een kat te zijn, beetje jagen, beetje spelen, beetje slapen, beetje kroelen… maar vooral ook weer niet te afhankelijk zijn. Heerlijk!

Petra vroeg: Wat zou je nog graag willen bereiken in je leven? En aan welke vakantie denk je niet graag terug?

Oh jee… wat wil ik nog graag bereiken? Lastige vraag hoor! Maar goed, ik zou heel erg graag samen met vriendlief echt ons eigen stulpje willen hebben in plaats van dat we nu boven de winkel op een soort van verbouwde zolderetage wonen. Een stulpje waar je gewoon lekker zo naar buiten kunt en het liefst ook in een mooie rustige natuurrijke omgeving. Of het er ook ooit van komt… vriendlief zegt altijd: ‘zeg nooit, nooit’

Daarnaast lijkt het me super als je gewoon niet meer zo afhankelijk bent, afhankelijk in de zin van dat je min of meer 4 (of 5) dagen moet werken om de kost te kunnen verdienen. Maar dat je bv 3 dagen werkt en de overige 2 dagen kunt besteden aan bv vrijwilligerswerk of wellicht dat het misschien mogelijk is om als soort van freelancer aan de slag te kunnen maar dat vooral de druk van moeten minder sterk de overhand heeft waardoor je bepaalde dingen gewoon nu niet doet.

En aan welke vakantie ik niet graag terug denk? Tja, dan springt er eentje wel echt uit en dat was mijn vakantie met mijn ex en een stel vrienden naar Amerika in november 2001. Los van alle geweldige indrukken die we hebben opgedaan (begonnen de trip in New York om via een binnenlandse vlucht daarna nog 3 weken met een camper rond te toeren in Florida), was dit ook de vakantie waarin ik me nog nooit zo eenzaam heb gevoeld als toen en waarin het uiteindelijk ook mis is gegaan met die relatie…

Volgende week zondag deel 3!

17 gedachtes over “Jullie vragen, mijn antwoorden (2)

  1. Lijkt me vreselijk om je op vakantie zo eenzaam te voelen. Dat is al een van de redenen dat ik er niet aan moet denken om alleen op vakantie te gaan.

    En om dan nog maar een vraag te stellen. Wat is jouw favoriete plekje in huis?

Reageren mag hoor!

