5 Dingen die ik (nog) nooit alleen heb gedaan!

Op zich kan ik me alleen prima vermaken en ben ik ook best wel zelfstandig, misschien het voordeel van enig kind zijn, maar toch zijn er ook van die dingetjes die ik gewoon liever niet alleen doe, gewoon omdat het niet gezellig is of omdat ik het alleen niet zie zitten…

Nieuwsgierig geworden?

Ik som ze gewoon in geheel willekeurige volgorde even voor je op!

1. Alleen uit eten/lunchen…

Totaal niet mijn ding, zie mezelf al alleen plaatsnemen aan een tafeltje (tafeltje voor 1 graag, nee, d’r komt echt niemand meer en nee, ik ben niet zielig…) om vervolgens alleen te moeten eten. Niemand om tegen aan te kletsen, niemand om mee te ginnegappen over die andere gasten. Prima, sterker nog petje af, voor degenen die het wel doen, ik tot op heden dus niet!

2. Alleen op vakantie…

Niet op vakantie gaan, betekent toch in zekere zin voor mij wel een strop. Maar als ik niemand zou hebben… kan me niet voorstellen dat ik dan alleen weg zou gaan. Met wie moet je dan al die mooie indrukken delen? Plus dan heb je alleen maar selfies van je vakantie!

IMG_20141015_193545

Een selfie bij het Balatonmeer in Hongarije!

3. Alleen door de wasstraat…

Ja, lach maar, ik weet het… het is natuurlijk enigszins belachelijk dat ik dat niet alleen doe. Sterker nog, ik rijd mijn auto niet eens zelf op die rails! Ben gewoon doodsbenauwd dat ik ‘em niet recht op die rails weet te krijgen en ik dus de hele boel in het honderd laat lopen…

4. Alleen op stap…

En dan bedoel ik niet alleen stappen zoals in naar de kroeg gaan maar ook bv alleen naar de film of alleen naar een concert, theater of welnesscentrum. Niet dat ik dat niet zou durven hoor maar zou gewoon de gezelligheid missen. Gewoon even dat kletsen van tevoren, tijdens én vooral na afloop. Lijkt me gewoon niks om dat alleen te doen…

5. Alleen winkelen…

En dan heb ik het niet even snel naar het centrum van Veendam want daar kom ik regelmatig wel alleen maar dan bedoel ik het echte shopwerk in bv Groningen, Assen, Zwolle of waar dan ook. Winkelen is voor mij ook gewoon een gezellig dagje op pad, winkel in, winkel uit maar ook de tijd nemen om bij te kletsen onder het genot van een lekker bakkie thee of koffie, gezellig even ergens samen lunchen. Kortom, allemaal dingetjes waardoor ik winkelen zo leuk vind maar omdat in mijn uppie te doen… No way, dan kan ik net zo goed online dingen gaan bestellen…

Maar vertel… wat doen jullie niet in je uppie?

23 gedachtes over “5 Dingen die ik (nog) nooit alleen heb gedaan!

  1. Ik kan 3 van de 5 afvinken. 😉 Ik heb wel eens alleen geluncht, voelt een beetje raar. Maar als je een boek/tijdschrift bij je hebt, is het eigenlijk best relaxed.
    Alleen op vakantie heb ik nog nooit gedaan, maar ik weer 100% zeker dat áls ik alleen zou zijn, ik zeker wel alleen op vakantie zou gaan.
    Wasstraat? check
    Alleen shoppen? check
    En ik zit er heel hard aan te denken om alleen naar de bioscoop te gaan! Ik wil graag de nieuwe Hunger Games in de bios zien, maar weet niet wie met mij mee zou willen… dus misschien toch maar alleen!

  2. Oh, ik kan me helemaal vinden in jouw lijstje. Met iemand samen is gewoon zoveel gezelliger hè! Hoewel ik af en toe wel zelf aan het shoppen ben, maar dat is dan gewoon hier in het centrum 😉 En als ik met één van mijn nichtjes ergens naar toe ga, komt het ook voor dat ik in m’n uppie aan een tafeltje zit, terwijl zij aan het spelen zijn… De wasstraat is trouwens ook niet mijn favo ding, haha. En ik weet niet of ik alleen met een vliegtuig zou durven reizen…?

    Geniet van je weekend!

    • Ga heus wel eens alleen het centrum hier in maar als ik echt wil shoppen in bv Groningen dan ga ik echt niet alleen op pad. Als ik niemand mee kan krijgen dan gaat het gewoon niet door… vind het totaal niet gezellig joh…

  3. Mijn tante gaat al een paar jaar alleen op vakantie en vermaakt zich altijd heel goed, als je alleen bent maak je sneller praatjes met andere vakantie gasten! (Wel op een resort) alleen winkelen doe ik net zo graag als samen, maar ook ik ga niet alleen door de wasstraat! Vind t zelfs een beetje eng 😉

  4. Oh, ik kan en doe en durf alles alleen, tot en met uit eten gaan en naar de wellness. Ik vind samen gezelliger, maar kan ook enorm genieten in stilte, met alleen me, myself and I.

    Dus eh, ik kan even niks verzinnen, sorry! 😉

  5. Hahaha, super leuk om te lezen! Maareh… Niet alleen door de wasstraat durven is wel de meest bijzondere hoor ;-)! Het enige dat ik niet doe is in mijn eentje uit eten gaan. Dat voelt inderdaad zo stom ofzo… De rest doe ik wel gewoon. Ik vind het juist héérlijk om in mijn eentje te winkelen, daar kan ik echt van genieten.

    • Dat van die wasstraat ben ik met je eens hoor! Vond zelfs de eerste keer tanken vervelend, waarom? Geen enkel idee, maar daar moest ik snel overheen omdat paps echt niet van plan was om dat steeds te gaan doen voor mij…

  6. Ik zou ook niet alleen op stap gaan of met vakantie. Alleen winkelen is soms heerlijk. En het gelijkt me ook lekker om ergens alleen te gaan lunchen, laptop er bij en bloggen.

  7. Grappig zo’n lijstje. Ik heb je 5 punten wel eens of vaker alleen gedaan. Alleen stappen vind ik niet leuk, de rest kan ik heel relaxt vinden.
    Het alleen shoppen is bij mij zelfs een must; ik haat winkelen en anderen willen dan nog even hier kijken en nog even daar kijken…nou echt niet met mij! Ik ga als een sneltrein er doorheen en ben blij als ik er klaar mee ben.

  8. Ik winkel het liefst alleen!! Alleen iets eten? Nog nooit gedaan, wel alleen eens iets gaan drinken…
    In de wasstraat rijden… ik durf dat ook niet! 🙂

  9. Alleen op vakantie gaan heeft best zijn leuke kanten. Ja, het is waar dat je dan niet op elk moment je indrukken kunt delen. Maar je maakt wel veel gemakkelijker contact met anderen. Bijvoorbeeld met de plaatselijke bevolking of met andere reizigers. Ik ben ‘ervarings-deskundige’ geworden nadat mijn (eerste) vrouw is overleden.
    Ik leg het uit: het liefste wat ik (wij) deed was reizen / kamperen. Dat hield natuurlijk niet op na haar overlijden, dus besloot ik om datgene te doen wat ik zo graag doe: reizen en kamperen. En dat is me prima bevallen (en natuurlijk waren er vaak momenten van gemis en niet kunnen delen.

    • Daar heb je zeker een punt, als je partner komt te overlijden, wil dat natuurlijk niet zeggen dat je zelf ook niks meer mag of kunt gaan doen. Hoe moeilijk het ook is, je zult toch verder moeten…

  10. In mijn uppie shoppen, vind ik geweldig en dan is even lunchen helemaal geen probleem. En al is de wasstraat niet mijn hobbie, ik deed het altijd wel (nu niet meer nodig :-)). De rest zou ik wel doen, maar vind ik gewoon niet gezellig, hoewel ik reuze kan genieten van de stilte met niemand meer dan me, myself and i :-)).

Reageren mag hoor!

