Wiebie’s Weekendtip! | Kerstmarkten

Nou, het zal jullie vast niet zijn ontgaan! Het is alweer donderdag! De eerste donderdag van december welteverstaan! Dus de hoogste tijd om er weer een Wiebie’s Weekendtip tegen aan te gooien!

December… de maand van Sinterklaas, zwarte pieten, kerstdagen, kerstbomen, verlichting, oliebollen, chocoladeletters maar ook zeker de maand van de kerstmarkten!

Bij ons is het echt een traditie geworden om elk jaar 1 of meerdere kerstmarkten te bezoeken. Meestal gaan we hiervoor naar onze oosterburen, Duitsland, aangezien dat land natuurlijk dé ervaringsdeskundige bij uitstek is!

De afgelopen jaren heb ik dan ook menig kerstmarkt met mams bezocht en sinds 2 jaar ook wel met vriendlief. Ook dit jaar staat het in de planning. Gewoon gezellig sfeer opsnuivend, je vergapend aan de vele kraampjes, je te goed doen aan wat lekkers op zo’n markt, beetje kleumend (okay, ben geen kou-liefhebber maar voor het sfeertje hoort het er wel een beetje bij, ooit met 18 graden op een kerstmarkt in Koblenz gelopen, voelde toch wel erg onnatuurlijk aan!) en gewoon al een beetje in die kerstspirit te komen!

Welke kerstmarkten tot mijn top 3 behoren? Ik zet ze even voor je op een rijtje!

1. Münster…

kerstmarktmunster

Kerstmarkt in Münster

Dit historische stadje, niet ver van de Nederlandse grens, is sowieso al de moeite waard om te bezoeken vanwege zijn prachtige oude gebouwen en geschiedenis maar in december komt dit stadje helemaal tot zijn recht met de verschillende kerstmarkten die her en der door het stadje zijn opgesteld.

Dit jaar staat Münster voor ons voor de 3e keer op de planning en daar heb ik ontzettend veel zin in!

2. Keulen…

Kerstdagtocht Keulen 15-12-2012Deze Duitse stad aan de Rijn met zijn prachtige Dom en historische binnenstad is zeker een must! Wij waren er in 2012 en keken onze ogen uit!

3. Oldenburg…

oldenburgDeze stad in het noorden van Duitsland mag zeker niet ontbreken in het rijtje van kerstmarkten die je gewoon een keertje bezocht zou moeten hebben! Mooi centrum, prachtige pandjes en overal kerstmarkten zodat je gewoon wel in de spirit komt!

Los van de Duitse steden zijn ook zeker de Belgische steden als Brugge, Antwerpen en Brussel een aanrader!

Nou, gaan jullie nog een kerstmarkt bezoeken en zo ja, welke?

18 gedachtes over “Wiebie’s Weekendtip! | Kerstmarkten

  1. Ja, wij gaan met mijn Personeelsvereniging naar Dordrecht, zelf gaan we Oud en Nieuw in Duitsland doorbrengen, gelukkig zijn de Kerstmarkten er dan nog. De mooiste vond ik in Berlijn .. zo gezellige sfeer daar. We hadden ook een pak sneeuw, dat maakte het nog mooier

    gr Elise

  2. Ik ben ooit naar de kerstmarkt in Dusseldorf geweest. Was leuk. En Munster heb ik heeel lang geleden in de zomer met mijn ouders bezocht. Van wat ik er van herinner was het lekker kneuterig. Positief hoor.

  3. Enige kerstmarkt bezocht is die in mijn eigen Maastricht. Sinds een paar jaar hebben we daar ‘magisch maastricht’. En ik mag zeggen, echt alles wordt uit de kast getrokken.
    Wil graag nog eens naar Aken en/of Keulen aangezien deze lekker kortbij liggen….

  4. Ik ben al op tig markten geweest… Oldenburg is voor ons het dichtste bij (al passeren we dan eerst ook nog Leer), maar ik ga zaterdag naar Münster. Voor de eerste keer overigens. Ben benieuwd!

    • Leer vond ik zelf ook erg leuk, dacht altijd dat het niet zoveel voorstelde maar vorig jaar was het in ieder geval erg gezellig, zo bij het haventje… Münster is echt heel erg leuk, ben benieuwd wat je ervan zal vinden!

Reageren mag hoor!

