December, waarom ben je soms niet zo leuk?

Bij Petra las ik een hele leuke blog over waarom ze december zo geweldig leuk vindt en dat zette mij natuurlijk direct aan het denken, want is december nu wel echt zo leuk, zo gezellig, zo sfeervol, zo… ja, zo super?

Nou, ja en nee en met deze nee’s laat ik je nu in geheel willekeurige volgorde kennismaken!

* December betekent het begin van de winter, winter betekent over het algemeen sneeuw, ijzel, storm en kou. Dit alles zorgt weer voor overlast en gebrek aan zon, dus nee, zo geweldig leuk is december eigenlijk helemaal niet! Tenminste niet voor iemand die al panisch wordt bij het woordje sneeuw, al tig keer in gedachten is geslipt als er ook maar ergens wordt gerept over ijzel en kou prima vindt mits vriendlief dan wel enigszins zelf al op temperatuur is gekomen en niet ook nog eens van mijn opgebouwde warmte wil profiteren!

* December is ook de maand van de nodige culinaire verleidingen, allemaal erg lekker natuurlijk. Maar niet voor iemand die continu een strijd moet leveren met de weegschaal en deze dit jaar duidelijk niet heeft gewonnen!

kerst-nieuwjaar-wens* December is ook de maand met veel vrije dagen. Behalve dus voor iemand die normaal heel moeilijk vrij kan krijgen in deze tijd van het jaar vanwege de extreme drukte op het werk. Ik dus! Gelukkig valt het dit jaar op zich wel gunstig en ben ik naast de beide kerstdagen ook 31 december en 1 en 2 januari vrij. Op zich heb ik dus niks te klagen maar er zijn jaren geweest waarin ik me serieus af vroeg of ik de enige was die nog aan het werk moest omdat het zo ontzettend rustig was op de weg!

* December is ook de maand van het vuurwerk. En ja, allemaal heel erg leuk maar gooi die verrekte bommetjes aub niet direct achter mijn zitvlak! Iedere keer weer schrik ik me dood van al dat geknal!

* December betekent ook het einde van een jaar. Ook allemaal erg leuk, vooral om terug te kijken op al die leuke dingen die op je pad zijn gekomen of even stil te staan bij de minder leuke dingen, maar toch… moeten die jaren nu echt zo snel voorbij vliegen???

* December betekent ook dat daarna januari en februari komen. Twee maanden waar ik dus absoluut nada noppes mee heb! Niks te vieren, hoewel ik zelf jarig ben in februari maar dit terzijde, niks geen sfeerverlichting meer in huis (okay, wel volop kaarsjes natuurlijk maar de kerstspulletjes zijn dan alweer opgeruimd natuurlijk…), niks geen culinaire verleidingen (ohhh, dat is eigenlijk weer een groot voordeel…) en nog steeds geen lente in zicht. Kortom, ik stel voor dat we deze 2 maanden gewoon afschaffen!

Nou, vinden jullie alles zo geweldig aan december of heb ik je toch ergens aan het twijfelen gebracht?

19 gedachtes over “December, waarom ben je soms niet zo leuk?

  1. Ik haat kou, ik haat sneeuw, ik haat wind, (had ik al gezegd dat ik kou haat!?) maar ondanks dat blijf ik eind december (kerst en oud en nieuw) toch heel gezellig vinden. De rest (behalve sinterklaas dan) mag me gestolen worden (en dan met name de kou,sneeuw en wind)

  2. Nou, ik vind wel dat je in december inderdaad nog zo lang moet wachten voordat je weer naar het voorjaar kan uitkijken… Verder vindt ik de kou niet zo erg, maar die ellendige neerslag mag wegblijven inderdaad. 😉

  3. Ik vind er ook niks aan hoor, van mij mogen de kerstdagen snel voorbij gaan. Oud en nieuw gaan we zelf altijd lekker weg, geen geknal voor ons !
    Januari hebben we een paar verjaardagen maar als dan kijken we al weer vooruit naar de lente, heerlijk !

  4. Hihi, als ik je lijstje zo zie, dan ben ik het toch wel een beetje met je eens.. Wat voorop staat is echt dat ik het HAAT om auto te rijden als het sneeuwt of ijzelt en die kans is toch wel behoorlijk aanwezig in december, helaas..

  5. Hmm, ik vind dit eigenlijk n geweldig leuke maand; de mooie verlichting overal, de kerstsongs, juist het heerlijke eten en vooral het samenzijn. Ik moet komende week nog werken en dan ben ik twee weken vrij 🙂 Tja, het weer is meestal drie keer niks, maar dat heb je in de herfst ook..
    Viel Spass in Munster!! xx

  6. Grotendeels mee eens…
    Maar die sneeuw komt voorlopig nog niet als ik de vooruitzichten zo bekijk.
    Maar inderdaad, die eerste twee maanden van het jaar. Die duren zooooooooo lang!!!

  7. December is voor mij… gezellige avonden thuis, thee, kaarsjes… veel gezelligheid.
    Aan de sneeuw en koude probeer ik niet te denken… vind ik niet leuk!

  8. Ja, december heeft nadelen. Ik hou van december, maar tegelijkertijd heb ik er vaak geen zin in. Om de redenen die je hier opnoemt. Maar ach, na december komt januari weer 🙂

  9. We hadden storm gehad. Het viel eigenlijk wel mee met de storm. Lekker eten bij de kerst hoort wel bij. Maar kilo’s komt zo weer eraan. Wij gaan echt niet overdreven doen met de kerst.Ferry hoeft nog 4 dagen werken. Dan heeft twee weken vrij. Heerlijk.
    Fijne avond.
    Groetjes Jacqueline & Ferry.

  10. Vanochtend was het flink glad en dus durfde ik amper te fietsen. Dat is echt weer even wennen hoor. En ik ben ook nog onwijs druk en ook alleen de 31e en 1 + 2 januari vrij, dus je hebt steun rond de feestdagen 😉

Reageren mag hoor!

