Help, ik zit nog niet in die kerstflow!

Oh jongens, ik weet niet wat het is maar ik kan me gewoon nog totaal niet voorstellen dat het volgende week al kerst is! Ik bedoel, zo lang geleden zaten we toch nog niet met z’n allen heerlijk buiten te bbq-en? Nu moet ik zeggen dat we dit jaar ook bar weinig hebben gebbqed maar dit geheel ter zijde…

Waar ik normaal ergens in de loop van november wel in die bewuste kerstflow kom en me ergens ook stiekem nog als een klein meisje op die tijd van het jaar verheug, wil het dit jaar maar niet komen.

Komt het door de drukte op mijn werk? Zou geen verschil moeten maken, tis tenslotte elk jaar al druk in deze tijd van het jaar dus me dunkt dat ik hier aan gewend zou moeten zijn…

Komt het doordat we privé een wat hectische tijd achter de rug hebben? Mwah… misschien dat ik tijdelijk even met mijn gedachten elders zat maar nee, geloof niet dat dit het is…

img1418657460620

Kerst bij ons thuis en kerstmarkt in Münster…

Sinds afgelopen weekend is ons huisje helemaal kerstproof en hebben we inmiddels al 2 kerstmarkten, Leer & Münster, bezocht, dus ook daar kan het eigenlijk niet aan liggen en toch wil het maar niet tot me doordringen…

Ik bedoel, de kerstkaarten liggen nog ongeschreven op tafel en zullen toch echt deze week op de bus moeten maar ik kan me er op de een of andere manier niet toe zetten. Idem voor de cadeautjes, iedere jaar weer neem ik me voor om dit tijdig te gaan doen zodat ik de drukte kan vermijden maar nee hoor, juist nu ik die flow mis, mag ik straks ook nog in diezelfde drukte achter cadeautjes aan gaan hobbelen terwijl ik ondertussen de neiging om me heen te gaan slaan drastisch zal moeten onderdrukken en heel eerlijk gezegd, ik heb dus alleen aankomend weekend nog. Help!

Oh, en wat dacht je van de boodschappen? Okay, zoveel hoeft er eigenlijk niet te komen want 1e kerstdag zijn we al onder de pannen bij mijn ouders zodat alleen het ontbijt en 2e kerstdag over blijven maar wat voor culinair hoogstandje zet ik dit jaar op tafel? Of kan ik misschien beter voor iets simpels gaan, gezien het feit dat ik nu wel al weet dat we bij mijn ouders met meer dan volle buikjes wegkomen en waarschijnlijk op dag 2 niet echt aan eten moeten denken. Zou wel de nodige ‘stress’ schelen op zich…

En toch… verstandelijk weet ik dat het volgende week al zo ver is, ik hoor de kerstnummers zowat elk uur wel voorbij komen op de radio, zie de reclames op tv (irritant he die van de Jumbo?), de aankondiging dat Serious Request gaat beginnen en ergens denk ik nog steeds dat het nog weken duurt…

Misschien is het toch die winterslaap waar ik eerder over blogde die me nu parten gaat spelen…

25 gedachtes over “Help, ik zit nog niet in die kerstflow!

  1. Je bent niet alleen :-)… ik heb hier de boom opgezet vorige week en het was alsof iemand anders het deed… nog geen boodschap en/of cadeautje in huis en weet je… het zij zo en ’t komt goed, ben ik dan wel weer van overtuigd… en anders is het ook best gezellig 🙂

    • Oh ja, het zal ongetwijfeld wel gezellig worden hoor, gewoon al het feit dat ik een lekker lang weekend vrij ben en dat er geen wekker gaat om half 7 doet me al glimlachen maar normaal heb ik die kerstflow veel meer te pakken, nu dus nog niet…

  2. Hier is ook alles in kerstsfeer, kerstkaartjes zijn al wel geschreven (maar nog op de post) en het grootste gedeelte van het hoofdgerecht is al uitgezocht… maar toch kan ik me ook nog niet goed voorstellen dat het volgende week al Kerst is. Komt misschien ook wel door het weer? Daardoor lijkt het eerder herfst… Maar volgende week hebben we vast het kerstgevoel te pakken 😉

    OT: Leuk dat je ook zo’n kleurboek hebt gekregen 🙂 Ik gebruik stiften in de kleurboeken, papier is er dik genoeg voor en de kleuren zijn net wat feller/helderder dan potloden. De stiften van “Stabilo 68” vind ik het fijnst kleuren.

  3. Vind alle reclames van de Jumbo irritant 😉 ik zit ook nog ni in de kerstflow, zo’n gek idee dat het volgende week zover is. Deze week de boom maar neer gaan zetten, misschien helpt dat

  4. Veel thuis bij de verwarming, de katten én een boom. Ik ben daardoor redelijk in kerstmood. Hoewel ik vandaag pas voor het eerst een kerstplaat heb gehoord.

    En inderdaad, die jumbo reklame… Brrr

  5. Ik heb het ook nooit zo van te voren, meestal pas als ik bij familie ben of als ik mooi ben gekleed met kerst ofzo. De eerste dag van mijn vakantie begin ik er echt pas over na te denken (en dan heb ik er ook pas tijd voor eigenlijk)

  6. Ik ben ook gek op kerst. Deze reis is beetje anders geworden bij ons. Vanwege onze broer. Maar hij komt bij ons eten op eerste kerstdag. En onze ouders ook. Wat ziet jou kerstboom mooi uit. Lekker uit geweest. Kerstmarkt is altijd wel gezelig.
    Fijne avond.
    Ik kom je alvast fijne feestdagen wensen. En voorspoedig 2015 toe.

  7. Hier is alles al lekker kerstproof. Cadeautjes liggen al onder de boom en eten doe ik lekker bij mijn ouders en op het werk.
    Nu gewoon genieten van mijn vrije dagen. Heerlijk!!!

  8. Nog nooit gingen onze kerstkaarten zo vroeg op de bus… het heeft tot vorig weekend geduurd voor ik het kerstgerief van onder het stof haalde… nog 1 cadeautje moet er nog ingepakt worden, nog eentje moet er gekocht worden en we zijn klaar om Kerst te vieren 🙂

Reageren mag hoor!

