Mijn bestemmingen in 2014…

Okay, weinig origineel bedacht eigenlijk want het idee voor deze blog ontstond spontaan toen ik bij Marcella las over haar reisjaar en dat bracht natuurlijk direct herinneringen boven aan al die leuke uitstapjes die wij dit jaar hebben gemaakt!

In vogelvlucht dus…

Den Bosch

Weekendje Den BoschIn januari had ik een super leuke date met 2 bloggers in Den Bosch, genoot ik van hun leuke gezelschap, was ik iets minder onder de indruk van de verrichtingen van Jim in de musical Flashdance maar raakte ik zeker weten wel gecharmeerd van Den Bosch zelf. Wat een ontzettende leuke gezellige stad, jammer dat het qua afstand niet wat dichter bij ligt…

Molbergen

molbergenWaarschijnlijk heb je hier nog nooit van gehoord maar op het Landall Green Park in Dwergte, Molbergen (Duitsland) vierde ik in februari dit jaar mijn 40e verjaardag samen met vriendlief en mijn ouders. Een erg gezellig geslaagd weekendje waarbij we onder meer het Openluchtmuseum in Cloppenburg bezochten en op zondag heerlijk rondstruinden in Bad Zwichenahn…

Callantsoog

CallantsoogStandaard stond er in april een vriendenweekendje op de kalender. Bezochten we in het verleden meermaals Ameland en belanden we vorig jaar in een regenachtig Barcelona, dit jaar hielden we het dichter bij huis en kozen we voor Callantsoog waar we genoten van heerlijk weer én onze enige bbq van dit jaar, bezochten we Fort Kijkduin in Den Helder en gingen we noodgedwongen shoppen in een regenachtige Alkmaar.

Balatonmeer in Hongarije & Wenen en Salzkammergut in Oostenrijk

Balatonmeer1De maand juni is standaard onze vakantiemaand en dit jaar kozen we voor een redelijk nieuwe bestemming, Hongarije (ooit eens met vriendinnetje T. in Siofok geweest) en een nieuwe streek in onze alom geliefde Oostenrijk. Hongarije heeft ons echt aangenaam verrast, heerlijk weer, heerlijk eten, prachtige natuur, gastvrije mensen, leuk geprijsd, heerlijke goulashsoep en echt een land waar we zo weer naar toe zouden willen.

Wenen4Wenen… pfff, wat een prachtige indrukwekkende stad! Riep ik altijd dat Parijs mijn nummer 1 stad was, na onze bliksembezoek van 1 dagje ben ik daar wel een beetje aan gaan twijfelen.

salzkammergutNa Wenen trokken we verder naar Salzkammergut, het tig merengebied aan de rand van de alpen in Oostenrijk. Even omschakelen na de drukte van Wenen maar al snel voelde ook deze streek weer als thuis aan.

Hamelen

hamelenAmper thuis gekomen of we vertrokken alweer richting Teuteburgerwald om daar mijn ouders tijdens hun vakantie op te zoeken. Een erg warm, gezellig weekend waarbij we onder meer de Externsteinen beklommen, in spanning zaten om de verrichtingen van het Nederlands Elftal en onder de indruk raakten van het prachtige stadje, Hamelen…

Ameland

Ameland2Mams werd 1 september 60 en dat vroeg natuurlijk om iets extra’s dus vandaar dat we mijn ouders meenamen voor een dagje Ameland. Altijd leuk om daar rond te fietsen, te lunchen en heerlijk uit te waaien op het strand. Het ultieme vakantiegevoel dicht bij huis!

Belgische Ardennen

ardennenEind september verbleven we nog een weekje op het park L’Espinnete, vlakbij Hotton, waar we onder meer het middeleeuws stadje Durbuy bezochten, genoten van het uitzicht vanaf de Citadel van Namen, op diverse terrasjes neerploften, voor de zoveelste keer ons vergaapten aan de watervallen van Coo, voor dag en dauw zowel de markt in Bomal en Namen bezochten alsmede ook experts werden op het gebied van de Slag om de Ardennen. Een heerlijk weekje, vooral ook dankzij het prachtige weer!

Plannen voor 2015

Echt concrete plannen hebben we nog niet maar op dit moment staat Normandië in Frankrijk op 1 voor onze zomervakantie en willen we dolgraag in augustus naar Spa-Francorchamps om daar live de verrichtingen te volgen van Max Verstappen in de Formule 1. Verder is de kans natuurlijk vrij groot dat we mijn ouders weer zullen gaan opzoeken, als ze tenminste een beetje in de buurt blijven en heb ik zo maar het idee dat ons vriendenweekendje weleens in Giethoorn zou kunnen plaatsvinden!

Daarnaast ga ik echt keihard mijn best doen om volgend jaar samen met vriendlief in Parijs te komen door gewoon heel simpel nog 6,5 kilo af te vallen!

23 gedachtes over “Mijn bestemmingen in 2014…

    • Ja, idd best wel veel gedaan dit jaar… En ja, Frankrijk is zeker een super mooi land, tot nu toe de Franse Alpen, Cote d’Azur en de Provence gezien maar het heeft nog veel meer mooie streken dus hopelijk kunnen we daar volgend weer eentje van afstrepen!

  1. Leuk overzicht heb je er van gemaakt.. en als je het zo op een rijtje zet, dan heb je afgelopen jaar al veel gedaan en gezien! Leuk die vakantieplannen voor volgend jaar, wij gaan waarschijnlijk ook weer richting Frankrijk 🙂

  2. Leuk zo’n overzicht. Je hebt meer gezien dan ik dit jaar. Er zitten een paar mooie tripjes tussen. Wij hebben nog geen plannen voor 2015. We zien wel waar we terecht komen. Ik wil in ieder geval nog wel een keer naar de kust.

    • Het was zeker weten een heel mooi reisjaar! En met de kust, bedoel je de kust in Nederland of ergens in het buitenland? Wij zijn allebei geen strandmensen die de hele dag op het strand kunnen bakken maar vinden het wel heerlijk om aan de kust te zitten, geeft toch wel een heerlijk vakantiegevoel…

  3. Wat een leuk logje Wanda
    En de foto’s zijn ook heel leuk
    Als ik een logje moet maken van onze vakantie van 2014
    Ben ik vlug klaar , want dat word alleen over Zeeland
    Ik wens jou alvast een hele fijne week

    Liefs Gerda

Reageren mag hoor!

