Kerstvakantie, a long time ago!

Terugdenkend aan vroeger, en dan met name aan mijn schooltijd, vond ik de kerstvakantie, naast de zomervakantie natuurlijk, altijd de leukste tijd van het jaar!

Gewoon 2 weken geen school, gewoon lekker thuis, gewoon lekker uitslapen, gewoon lekker veel lezen (toen is mijn letterhonger al begonnen…) en vooral gezellig thuis met paps en mams een beetje aanrommelen. Echt veel spookten we, dacht ik tenminste, niet uit maar het was gewoon gezellig. Kerstverlichting al over the place, lekker eten, vuurwerk en elke avond laat op. Heerlijk!

Eenmaal aan het werk kwam er al snel een einde aan die o zo leuke kerstvakantie, want bij mijn vorige werkgever kregen mensen met kinderen duidelijk de voorkeur om vrij te nemen boven mensen zonder kinderen, laat staan jonge uitzendkrachten, dus was het gewoon gedaan met dat ouderwetse kerstvakantiegevoel.

In mijn huidige baan is dit helaas de drukste tijd van het jaar waardoor het gewoon heel moeilijk is om vrij te kunnen nemen. Gelukkig voor mij vallen de feestdagen dit jaar wel aardig leuk, zodat er toch 2 korte werkweken op me liggen te wachten. Buiten de feestdagen om hoop ik dan ook echt wat tijd te hebben om eindelijk wat dingetjes in huis te kunnen doen, zoals een stapel administratie opruimen, een gat te slaan in die stapel boeken die al weken, zo niet maanden, me verleidelijk aan kijkt en hoop ik tussendoor nog ergens de tijd en vooral nog het gezelschap te vinden om lekker te gaan ontspannen in Fontana.

Toch een beetje mijn eigen kerstvakantiegevoel creëren!

Maar vertel, wat zijn jullie plannen?

21 gedachtes over “Kerstvakantie, a long time ago!

  1. Morgen nog een kort dagje werken en dan beginnen meteen de leuke dingen: op pad met de jongste naar Disney on Ice. De kerst als altijd het zelfde programma, dan in het weekend een 24-uur durende pubquiz en volgende week zien we wel.

  2. Gewoon werken, vind ik eigenlijk altijd wel gezellig, weinig mensen, beetje ruimen, bijkletsen, er zijn voor elkaar … zo ook met de Kerst. Ik wens je in ieder geval hele mooie dagen toe!

  3. Dit is het eerste jaar dat ik meer zal moeten gaan werken (jammer)… er is een immense drukte op het werk. Het leuke eraan is dat de gewerkte dagen op een andere dag gecompenseerd kunnen worden, zoals in de zomer 🙂
    Nu ben ik 3 daagjes in verlof en ga ik er ten volle van genieten!

  4. Ik moet vandaag en morgen nog werken en dan ben ik vrij tot 5 januari. De Kerstdagen ben ik bij mijn ouders en met Oud & Nieuw komen ze bij mij. En voor de rest..? Geen speciale plannen, gewoon lekker lezen, misschien een wandeling en nog een dagje weg.

  5. Ik heb sinds jaren ook weer eens een weekje vrij 🙂 maar ook omdat mijn vrije dag en kerst gewoon gunstig vielen. Ik ben vooral aan het genieten van de rust. Beetje rommelen in huis. Blogjes bijlezen…

  6. Hallo Wanda

    Wat weer een leuk logje
    Ik ben noodgedwongen weer naar WordPress moeten verhuizen
    Kom niet meer op mijn Punt.nl , als ik op mijn link druk
    krijg ik reclame te zien , kom er hele maal niet meer op
    Sorry voor het ongemak
    Ik wens jou hele fijne Kerstdagen

    Liefs Gerda

  7. Ik heb vakantie maar zo voelt het nog niet. Druk met de voorbereidingen voor Kerst. Maar zodra de dagen achter de rug zijn dan ga ik bloggen, lezen en lekker lui zijn.

Reageren mag hoor!

