Best of 2014…

Eigenlijk hou ik helemaal niet zo van terugblikken, althans, ik wil nooit te lang in het verleden blijven hangen maar toch aan het einde van het jaar denk je bijna automatisch wel een keertje terug naar hoe het afgelopen jaar voor je persoonlijk is geweest, wat er allemaal op je pad is gekomen en welke mooie of minder mooie herinneringen er zijn gecreëerd. Vorig jaar deed ik dit aan de hand van onderstaande vragen en ook nu blik ik op deze manier weer terug.

Lezen jullie mee?

Wat heb je in 2014 gedaan wat je nog niet eerder had gedaan?

Tja, ik ben nu eenmaal niet zo avontuurlijk ingesteld dus opnieuw een jaar waarvan ik me niet kan herinneren iets echt voor de 1e keer te hebben gedaan…

Wat is je grootste prestatie van het afgelopen jaar?

Tja, wat dat betreft was het gewoon een gemiddeld jaartje met niet echt een uitschieter naar boven, dus nee, geen grootste prestaties geleverd op welk vlak dan ook…

Welke landen heb je bezocht?photovisi-download(1)Natuurlijk ontbraken Duitsland (weekendjes weg, boodschappen doen en kerstmarkten bezoeken), België (weekje Ardennen, altijd heerlijk) en Oostenrijk (home sweet home!) niet het afgelopen jaar. Daarnaast bracht onze zomervakantie ons ook nog aan het Balatonmeer in Hongarije waar we positief werden verrast door het mooie landschap en de gastvrijheid van de bevolking.

Wat zijn je favoriete momenten van 2014?

photovisi-download(1)Pff… hoeveel leesgeduld hebben jullie? Maar goed, 9 februari 2014 omdat ik toen de 40 aantikte, 1 april 2014 omdat ik vanaf die datum 32 uur ben gaan werken (was 36 uur) waar ik nog steeds heel erg blij mee ben,  natuurlijk de hele maand juni omdat we toen in Hongarije en Oostenrijk zaten, 6 september 2014 waarop we mijn ouders meenamen voor een dagje Ameland omdat mams 60 was geworden, de laatste week van september omdat we toen echt een topweek hadden in de Ardennen en verder natuurlijk 20 december 2014 omdat we toen 12,5 jaar een setje waren!

Wie of wat heb je het meeste geknuffeld in 2014?

Natuurlijk knuffelde ik heel wat af met vriendlief maar ook Clooney, onze kat, eist met de nodige regelmaat haar portie aandacht op. Zo mooi om te zien hoe ze is veranderd nadat haar broertje vorig jaar overleed, eerst altijd zo schuchter en nu echt een kleine diva…

Wat is het beste dat je vorig jaar hebt gekocht?

20140901_162130Ondanks dat ik me net voor kerst trakteerde op een nieuwe smartphone waar ik onwijs blij mee ben, ga ik dan toch voor onze nieuwe eethoek en dressoir. Zoveel meer ruimte dan voorheen, vind het ook gewoon mooier maar ook omdat het echt iets van ons samen is…

Waar heb je het meeste geld aan uitgegeven?

Bijna standaard maar ook dit jaar waren de weekendjes weg en vakanties weer mijn grootste kostenpost. Het had een leuke aanvulling op mijn spaarrekening kunnen zijn maar ja, dan had ik ook heel wat herinneringen moeten missen…

Je grootste doel wat je hebt bereikt dit jaar?

Meer balans kunnen vinden tussen werk en vrije tijd door bewust voor 32 uur te kiezen waardoor ik merk beter in mijn vel te zitten en minder snel het gevoel te hebben dat het alleen maar om werken draait…

In wat faalde je?

Grrr…. hetzelfde liedje als vorig jaar, namelijk dat het me weer niet is gelukt om die verrekte kilo’s kwijt te raken. Zo frustrerend dat het gewoon niet lukt!

Wat deed je op je verjaardag?

badzwischenahnNormaal heb ik echt geen idee, maar dit jaar werd ik 40 en dat vroeg natuurlijk om een weekendje weg! Samen met vriendlief en mijn ouders bracht ik het weekend van 9 februari door in het Landall Green Parcs in Molbergen, Duitsland en op de dag zelf bezochten we het zeer leuke stadje Bad Zwichenahn. Een zeer leuk en gezellig weekendje waar ik met heel veel plezier op terug kijk!

Welk liedje doet je denken aan 2014?

Home van Dotan, omdat ik het zowel associeer met het WK Voetbal als met de ramp met de MH17. Twee gebeurtenissen die elk op hun eigen manier een stempel op dit jaar hebben gedrukt.

Wat was je favoriete tv-programma?

Natuurlijk weer Wie is De Mol! Zo’n ontzettend goed programma waar ik echt voor thuis blijf en zeker niks van wil missen! Enne, The Blacklist! Super spannende serie waar ik echt nog geen aflevering van heb gemist en dat wil heel wat zeggen voor mij!

Wat was het beste boek dat je hebt gelezen?

Lastig kiezen uit de 60 boeken die ik dit jaar las waarvan ik er maar liefst 7 de volledige 5 sterren gaf. Stuk voor stuk boeken die je echt gelezen moet hebben en waar ik zeker nog een blog aan zal gaan wijden. Wil je het alvast weten, dan gewoon even bij mijn boekenlijst van 2014 kijken!

ikbenpelgrim1 boek sprong er echt nog weer uit en dat was de debuutthriller van Terry Hayes, Ik ben Pelgrim. Een alom geprezen boek die zijn hoge verwachtingen dubbel en dwars waarmaakte! Wat een goed opgebouwd verhaal, wat een onderhuidse spanning, echt een boek die je ondanks de dikte verslind! Zo benieuwd naar zijn 2e thriller…

Wat was je favoriete film van 2014?

Ik had mijn doel op 40 films gesteld maar ben ergens rond de 20 blijven steken. Geen idee waarom we zo weinig hebben gezien maar op de een of andere manier komt het er steeds niet van. Mijn favorieten? The Wolf of Wall Street met Leonardo di Caprio in de rol  van Jordan Belfort die het helemaal wil gaan maken op Wall Street en Fury met Brad Pitt als Wardaddy die een tankdivisie door het einde van de oorlog moet leiden. Twee totaal verschillende films maar beiden zeker een aanrader!

Wat is het belangrijkste dat je in 2014 hebt geleerd?

Dat je soms bewust een stapje terug moet doen om er beter uit te komen. In mijn geval was dat de keuze om naar 32 uur te gaan, iets minder salaris, maar zoveel meer rust en dat is gewoon onbetaalbaar!

26 gedachtes over “Best of 2014…

  1. Leuk om op deze manier terug te blikken op het afgelopen jaar. Ik heb besloten niet terug te blikken. Tenminste, misschien alleen een statistieken overzichtje van mijn blog zeg.

  2. Wat een leuk overzicht zo. En die verrekte kilo’s zitten er bij nij ook weer aan hoor. Ik heb ‘het’ maar even laten gaan toen ik thuis kwam te zitten en daarvoor was het al raak met al die stressss (emo-etertje hier). Maar goed, 2015 starten we weer gewoon van voren af aan 🙂

    Ik heb geen enkel boek gelezen dit jaar :), nu bezig met half half het blogboek doorbladeren, maar echt lezen nog niet aan toe gekomen.

    films: te weinig, waren vooral de series in 2014.

  3. Leuk zo’n terug blik! Ik heb er dit jaar geen een, maar misschien leuk voor volgend jaar! Je hebt een mooi jaar gehad :).

    Ps je wordt morgen getagt op mijn blog 😉

  4. 60 boeken!!!! Knap. Daar heb ik helaas de tijd niet voor. Zou er veel meer willen lezen. The Blacklist begint trouwens 5 januari weer. Geweldige serie. Fijne jaarwisseling en een heel mooi 2015.

  5. Waar ga je dan altijd naartoe in Oostenrijk? 🙂
    Ik ben ervan overtuigd dat je moet genieten van het leven, natuurlijk moet je sparen ook voor je-weet-maar-nooit, maar hell als ik zie hoeveel wij vorig jaar aan reizen hebben uitgegeven voel ik mij soms ook bijna schuldig, bijna, ik weiger dat budget in te korten! Voilà.
    Dat boek staat nog op mijn telezenlijst, ik ben benieuwd!

    • Meestal gaan we naar Vorarlberg, een prachtige streek vlakbij Lech, niet super toeristisch zoals Tirol maar minstens zo mooi. Afgelopen jaar waren we in Salzkammergut, een prachtig gebied aan de rand van de Alpen met ontzettend veel meren…

Reageren mag hoor!

