Tag | The Lazy Sunday

Zondag, zo’n dag waarop in Huize B. alles mogelijk is, waarop alles mag en vooral een dag waarop we zoveel mogelijk proberen te voorkomen dat we iets moeten. The Lazy Sunday Tag waart al eventjes rond in blogland en verdient ook zeker een plekje op mijn blog!

Lezen jullie mee?

Vroege vogel of lui uitslapen?

Echt uitslapen lukt me niet meer, meestal ben ik rond een uurtje of 8 wel wakker maar dat vind ik, als we geen plannen hebben om de hele dag erop uit te trekken, te vroeg om er ook echt uit te gaan, dus dan kruip ik meestal nog even lekker tegen vriendlief aan om vervolgens ergens tussen 9 en 10 weer wakker te worden en onder de douche te springen.

Haar opgestoken of lekker los?

Tja, heb vrij kort haar dus opsteken wil niet en lekker los… tja, kan best zijn dat ik ’s zondags geen haarlak of wat dan ook in mijn haar doe…

Pyjama, onesie, trainingspak of alledaagse kleding?

Mij wil je echt niet zien in een onesie, laat staan dat vriendlief dat charmant zal vinden, dus nee, zondags is het meestal spijkerbroek met t-shirtje en vest…

Make-uploos of perfect make-upje?

Doordeweeks ben ik al bijna nooit van de make-up dus verwacht dit ook zeker niet in het weekend van me, dus nee, au naturel it is!

Momentje voor jezelf of druk programma?

Ligt er echt aan wat de bedoeling is. Hebben we de hele dag echt voor ons samen, dan zal er waarschijnlijk geen momentje voor mezelf zijn. Is vriendlief daarentegen de hort op met zijn pa dan heb ik meestal een paar uurtjes voor mezelf. Een druk programma proberen we echt zoveel mogelijk te vermijden en daardoor houden we het meestal bij hooguit 1 ‘activiteit’…

IMG_20150222_150749

Rondje Veendam, Beneden Oosterdiep…

Boek lezen, film kijken, bloggen, youtube kanalen afsnuffelen of de hele dag hangen?

De hele dag hangen is niet aan mij besteed maar boek lezen en bloggen behoren zeer zeker wel tot mijn favoriete zondagse bezigheden, net als uitgebreid ontbijten en douchen…

Uitgebreid avondeten of fast food?

Meestal probeer ik in het weekend nieuwe recepten uit of ga ik voor ovengerechten omdat ik daar doordeweeks geen tijd voor heb. Fast food gebeurt zelden, of we moeten al rond etenstijd bij mijn ouders belanden waar de frituurpan dan wordt aangeslingerd…

Tas inpakken, brood smeren of helemaal niks voorbereiden voor maandag?

Helemaal niks voorbereiden! Maar goed, ben ’s maandags dan ook nog lekker vrij! Op maandagavond leg ik wel altijd alvast mijn spullen voor de dinsdag klaar en smeer ik ook alvast mijn bammetjes. Alles voor die paar minuutjes extra slaap!

Vroeg of laat naar bed?

Ligt er echt aan, wat is er op de televisie, wat ben ik nog aan het doen… Meestal is het dan toch alweer na 23.00 uur dat ik mijn bedje opzoek…

Dan de laatste vraag: Hoe ziet jouw ideale zondag er uit?

IMG_20150307_092542

Frühstücken in Wernigerode tijdens weekendje Harz…

Opstaan rond 9 uur, lekker uitgebreid douchen (je kent het wel, maskertje, scrubje, dat soort dingen…), vervolgens heerlijk uitgebreid ontbijten (verse jus, eitje, afbakbroodjes…) en ondertussen plannen maken voor de zondag. Met een mooie wandeling ergens in een natuurrijk gebied, een leuk stadje bezoeken, terrasje én vooral volop zon maak je me altijd erg blij! Oh ja, als ik dan mijn blogrondje ook nog heb kunnen maken, is het helemaal compleet!

11 gedachtes over “Tag | The Lazy Sunday

  1. Klinkt als de ideale zondag, hahaha ik doe van alles op de zondag normaal gezien, ook gewoon huishouden tussendoor, meestal is dat mijn wasdag, de machine staat dan ook alweer aan en vandaag is de uitzondering dat ik straks wel opgedirkt zal zijn, want ik trek erop uit en ga met familie een verjaardag vieren straks 😉

    Dit is dus een onrustige dag met heel veel plezier erin, ook DAT, zeer zeker, en het onrustige is voor mij, dat ik straks mijn trein op tijd moet halen en bla.. nou ja, NS stress 😉 hahaha

  2. Ooo, leuke tag, ken ‘m nog niet. Dus ga ‘m zeker nog eens invullen.
    Maar lekkere ideale zondag heb jij, die gun ik meself ook wel, al zal dat erop uit trekken vaker op twee wielen zij dan door middel van een wandeling.

Reageren mag hoor!