Column | Lieve Max…

Lieve Max…

Je hebt totaal geen weet van mijn bestaan, misschien heb je mijn naam ooit eens voorbij zien komen in je rijtje met tig likes op je Instagramaccount en heul misschien was je wel zo nieuwsgierig naar wie er nu achter Wiebie74 zou zitten, hoewel… bij 74 zou er al een belletje moeten gaan rinkelen bij je, maar goed, soms kun je ook gewoon nieuwsgierig zijn of verveel je je misschien weleens stierlijk in een raceloze weekend.

Vroeger zaten we op het puntje van onze stoel naar de verrichtingen van je paps te kijken en nu ben jij het die ons voor het eerst in jaren weer uit bed heeft weten te krijgen om naar een nachtrace te gaan kijken, helaas viel je toen uit maar goed, je reed verder wel een weergaloze race en dat bij je debuut! Inmiddels zijn we een tiental races verder en hebben we, net als jij waarschijnlijk, flink zitten mopperen over die verrekte Renault motor van je STR10 waardoor je geheid al de nodige punten bent misgelopen, lang gediscussieerd over die zo veel besproken crash in Monaco waarvan ik persoonlijk nog steeds denk dat het niet geheel alleen aan jou te wijten was maar waarvan ik toch wel moet zeggen dat het niet zo netjes was om je collega Grosjean vervolgens te beschuldigen van een heuse braketest, misschien toch een beetje die jeugdige onbezonnenheid of toch iets teveel van het Verstappengen dat op zo’n cruciaal moment opspeelde en wat te denken van die spectaculaire race op Silverstone. Zo jammer dat we na amper 4 rondjes ineens jou van de baan zagen suizen, want dat had ook zomaar zo’n race kunnen zijn.

Gelukkig werd Hongarije dan wel zo’n race ondanks je belabberde start (zat je nog een beetje te pitten, Lieve Max? Ik bedoel van P9 naar P13…) maar hield je voor de rest keurig je koppie erbij en bracht de STR10 uiteindelijk thuis op een zeer welverdiende P4. Helaas hebben we uitgerekend die race niet live kunnen zien maar goh wat hebben we van de herhaling genoten!

En dan dit weekend! Ja, Lieve Max, speciaal voor jou hebben we onze spaarvarkentje op zijn kop gezet en hebben we dus staankaarten voor jouw thuisrace en jongen, je kunt maar beter zorgen dat je je stinkende best doet want het kan natuurlijk niet zo zijn dat ik voor dag en dauw mijn bedje uit kom, voor het eerst in mijn leven waarschijnlijk kennis zal maken met een dixie (kunnen we niet gewoon regelen dat ik even de pitbox binnen kan lopen, ik bedoel… jij bent toch druk met andere zaken, dus me dunkt…), misschien ook nog wel kletsnat zal worden en o niet zo charmant in een poncho rond moet hoppen en dat je dan vervolgens bij de start al omgekeerd komt te staan of er in het ergste geval van af wordt getikt door bv een Massa of een Maldonado waardoor we je niet eens voorbij zien komen!

Dat is toch wel een beetje het worst-case-scenario! Ik kan je wel vertellen, Lieve Max, ik heb er met recht slapeloze nachten van!

Dus Lieve Max, kunnen we gewoon het volgende afspreken? Je doet het bij de start gewoon behoedzaam aan, blijf uit de malaise en vervolgens ga je gewoon rustig op zoek naar het juiste tempo, levert een paar strakke pitstops af, laat je totaal niet van de wijs brengen door die schreeuwende mensenmassa, haal gewoon lekker in maar wel op een strakke manier en als het dan ook nog begint te regenen dan moet het met die P6 of hoger vast wel goed gaan komen!

Dus, Lieve Max, ga er gewoon lekker voor zodat wij Maximaal kunnen genieten! En oh ja, het zou best leuk zijn, als je toch iemand van de baan moet tikken, als dat dan Hamilton zou kunnen zijn en als je dat dan net voor mijn lens zou willen doen, dan ben ik je echt eeuwig dankbaar!

Lieve groetjes,

Wanda

ps:doe de groeten aan Jos!

12 gedachtes over “Column | Lieve Max…

  1. Wat zou het leuk zijn als Max dit eens zou lezen haha.
    Hopelijk wordt het een mooie race met heel veel strakke inhaalmanouvres. Veel raceplezier. 👍👍👍🏁🏁🏁

  2. En … genoten van Max? Mooie wedstrijd gereden. Ik zat in mijn auto op weg naar Groningen (Noorderzonfestival) en hoorde de race met Nederlandse commentator. Op de radio kun je alles natuurlijk goed (beter) volgen dan als je rond het circuit staat. Ik was tweemaal in Spa Francorchamps bij F1-races en nog langer geleden op Zolder – ook bij F1-races. Nu houd ik het bij radio (en soms tv).

Reageren mag hoor!

