The Thankful Project… # 3

En waar waren we ook alweer gebleven…

thankful project title

11. Something you were taught: door schade en schande erachter komen dat je sterker blijkt te zijn dan dat je op voorhand dacht. Maar ook het feit dat door af te vallen, door andere kleding aan te kunnen, door het krijgen van complimentjes én die ook normaal kunnen accepteren zonder er iets achter te zoeken, door te sporten, door je energieker te voelen, door dingen te ondernemen, dat je best wel over een portie zelfvertrouwen kunt beschikken en dat je veel meer kunt dan dat je dacht… En hoewel soms de onzekerheid heus nog wel aan me knaagt, weet ik ook dat alles gewoon binnen mijn grenzen ligt en dat als je echt iets wilt, dat je er dan gewoon voor moet gaan!

12. An Oppertunity: normaal doe ik eigenlijk jaar in jaar uit min of meer dezelfde werkzaamheden maar door het zwangerschapsverlof van een collegaatje werd ik afgelopen jaar ‘belast’ met een bepaalde klus en hoewel ik op voorhand zoiets had van dat ik dat nooit ging trekken, ging het me eigenlijk vrij makkelijk af en vond ik het ook gewoon leuk om te doen. Inmiddels is ze weer terug en ondersteun ik haar waar nodig en dat bevalt eigenlijk prima.

13. An Ability:nog steeds speelt mijn onzekerheid regelmatig op, vooral in pashokjes slaat het soms genadeloos toe maar inmiddels besef ik me ook dat het niet alleen aan mijn stevige figuur ligt maar dat het ook zeker aan de heren ontwerpers ligt dat veel kledingstukken (lees: broeken) me niet staan…

14. A Blessing: misschien wat cliché maar dat de mensen die me dierbaar zijn, voor zover ik nu weet, gezond zijn en dat er de tijd en mogelijkheid is om regelmatig leuke dingen samen te doen om op die manier lekker van het leven te genieten…

oudersenvriendlief15. An Annoyance: ik erger me vooral aan respectloos gedrag, aan kinderen en jeugd die denken alles te kunnen maken waarbij de ouders geen controle meer over hun eigen kinderen hebben en dat er mensen zijn in het verkeer die niet weten dat ze a) een richtingaanwijzer moeten gebruiken, b) geen rotondes/bochten kunnen rijden en c) denken dat ze met 60 km per uur best kunnen invoegen op de snelweg!

16. Something You own: dat als je ergens niet of minder tevreden over bent, dat je hier zelf iets aan moet gaan doen en niet moet denken dat een ander dit wel voor je kan oplossen…

17. A Room: tja, lastig, ik ben niet zo verbonden met het huis waar we wonen, pas na 2 jaar is het als thuis aan gaan voelen maar gezien de beperkte ruimte kom je dan al snel op de woonkamer uit. Op zich wel groot en gezellig ingericht en zeker een plek waar ik graag vertoef, al was het alleen maar omdat we hier dan samenleven…

18. A Choice: ik val een beetje in herhaling maar de keuze om echt iets aan mijn zwaarlijvigheid te gaan doen, is nog steeds de beste keuze in mijn leven geweest. Door er echt voor te gaan, brak er een compleet andere wereld voor me open, kon ik eindelijk de dingen gaan doen die ik ergens diep verstopt had, kreeg ik heel wat meer zelfvertrouwen en sta ik ook een stuk positiever in het leven…

19. A Book: ook zo’n lastige… ik heb werkelijk waar geen idee hoeveel boeken ik inmiddels heb verslonden maar geloof me, het zijn er stapels geweest en hoewel ik af en toe weleens wat minder lees, komt die flow altijd weer terug, gewoon omdat het ontspanning is, omdat ik me er helemaal in kan onderdompelen, omdat ik het geweldig vind hoe schrijvers je het verhaal in weten te trekken, om nieuwe dingen te leren en me op die manier verder te ontwikkelen. Mijn favoriet van dit jaar: De Boekendief van Markus Zusak, wat is dit een ongelooflijk goed boek, vooral ook omdat het vanuit een totaal niet verwachte uitgangspunt wordt beschreven en dat gecombineerd met de oorlog maakt dit boek een echte must voor boekenliefhebbers!

deboekendief

20. Something about Your Significant Other of best friend: pfff, ook weer zo’n lastige… Ik heb meerdere vriendinnen die stuk voor stuk allemaal even belangrijk voor me zijn, met wie ik dingen onderneem, met wie ik lief en leed deel, met wie ik lol maak, waarvan ik gewoon weet dat ze er voor me zijn als dat nodig mocht blijken te zijn en waarbij afstand gelukkig geen rol speelt om de vriendschap levend te houden. Eentje in het bijzonder, is vriendinnetje D, die ik in 1993 in de goederenwagon van Emmen naar Zwartsluis op weg naar ons kennismakingskamp op de HBO, heb leren kennen. Toen mijn vorige relatie uitging, dacht ik even dat dit contact zou gaan verwateren (haar man was beste vriendjes met mijn ex…) maar niks was minder waar, zij en haar man maakten al direct duidelijk dat ze het contact wilden behouden en inmiddels zijn we tig jaren (en tig uitstapjes, waaronder Sanadome, Ameland en Comomeer) verder en hebben we in april dit jaar ons 20 jarig jubileum, met onze mannen erbij, in een regenachtig Barcelona gevierd!

barcelona2013Wordt vervolgd…

13 gedachtes over “The Thankful Project… # 3

  1. Leuk om te lezen! Knap dat je zoveel zekerder geworden bent door de jaren heen. Ik herken het, maar weet uit ervaring dat het niet altijd makkelijk is. Echt tof dat ’t best lastige project je zo goed af ging, geeft vast een kick! En 20 jaar vriendschap, wauw! Goed gevierd!

  2. Wat een mooi, maar moeilijk project! Dat van die broeken ken ik, er zijn maar twee modellen van een merk die me altijd wel goed staan, helaas is de kwaliteit hiervan heel slecht en gaan ze maar 2 a 3 maanden mee.. Leuk om je foto’s te zien en dat boek moet ik ook maar eens op mijn lijstje gaan zetten!

  3. Wat het in die pashokjes helemaal verschrikkelijk maakt is dat gruwelijke, onbarmhartige licht. Ik pas liever m’n kleding thuis. In zo’n pashokje denk ik alleen maar: ‘weg hier. Zo snel mogelijk.’

  4. Mooie lijst. Ik lees hier nog niet zo lang, dus had nog niet meegekregen dat je zoveel afgevallen was, maar ik zie het op de foto’s. Wat ontzettend knap en wat fijn dat je nu een stuk beter in je vel zit!
    Pashokjes… ik vermijd ze zoveel mogelijk, koop bijna alles online en dat bevalt prima!

Reageren mag hoor!