No buy month…

nospendingTja, terwijl ik het onderwerp typte, bedacht ik me al dat het eigenlijk helemaal geen zin heeft om maart uit te roepen tot No Buy Month want ik weet inmiddels al dat er ook in maart weer aardig wat dingetjes gepland staan dus hoe wil ik dit dan gaan volbrengen?

Op voorhand de handdoek al in de wel bekende ringen gooien? Of gewoon uitstellen tot dat er ergens dit jaar een maand is waarin er niks op de planning staat? Ook dat wordt ongetwijfeld een lastige want bij ons kan het zomaar veranderen…

Maar wat dan?

Eens zien… er staat vooralsnog geen shopdate gepland, dus misschien moet ik daar gewoon eens mee beginnen. Niet met het inplannen van wel een shopdate maar gewoon nog steeds geen kleding kopen! In februari heb ik me wat dat betreft ook heel netjes gedragen en helemaal niks geshopt dus laten we maart er gewoon aan vastplakken! Moet op zich geen probleem zijn, hoewel… de nieuwe lentecollecties hangen inmiddels wel zo goed als overal, dus dat begint natuurlijk wel te kriebelen maar goed, niks kopen dus in maart! Eerst maar eens mijn kledingkast flink uitmesten, flink sporten ook en dan volgt er als goed is in april misschien wel al een leuke beloning!

En verder gewoon een maand geen boeken/tijdschriften/parfum en andere vormen van persoonlijke verzorging kopen… Moet wel lukken, ook gezien de voorraden!

Verder buiten de al geplande afspraken (dagje Fontana & naar de Japanner) geen nieuwe afspraken plannen voor maart wat op wat voor manier dan ook extra geld kan gaan kosten. Hoewel… ik bedenk me net dat vriendlief iets heeft geroepen over een beurs in Oostende en dan denk ik al een stap verder, namelijk, beurs leuk voor vriendlief maar daarna kunnen we best even Brugge in gaan om daar rond te struinen en een broodje te eten, dus kon weleens lastig worden want ja, die beurs is maar 2 keer in het jaar dus om dat nu speciaal voor mijn No Buy Month uit te stellen, is ook wat… Maar ach, voor hetzelfde geldt bedenkt vriendlief zich nog 10 keer dus we zullen het wel zien…

Waarom ik dit doe? Nou, gewoon om mezelf uit te dagen om niks te kopen, bewuster met je uitgaven om te gaan en niet klakkeloos maar van alles te kopen én ja, ook om wat extra geld te kunnen sparen aangezien ik nu al weet dat er nog een paar hele leuke uitstapjes aan zitten te komen wat in ieder geval geld gaat kosten dus dan is het wel zo wijs om het nu even wat rustiger aan te doen…

Maar vertel: koop jij elke maand wel iets wat je eigenlijk helemaal niet nodig was of besteed jij je centjes altijd heel verantwoord???

16 gedachtes over “No buy month…

  1. hihi, Soms moet je dingen helemaal niet eens gaan proberen als je al weet dat het waarschijnlijk niets gaat worden…tenslotte ken jij jezelf het beste!

  2. Over het algemeen kan ik me altijd aardig inhouden en ik spaar elke maand een bepaald bedrag. Maar soms zie je iets hangen in de winkels waar nog maar net die ene maat bij hangt…tsja, dan ben ik verkocht 😉 En boekenwinkels blijven ook moeilijk, haha.

  3. Het gebeurt mij zelden , maar ik word ook niet verleid en internet aankopen doe ik niet .
    En nu kom ik nergens , het gaat goed maar shoppen heb ik geen zin in .

    # Leuk dat jullie weer naar Oostenrijk gaan , ook daar moet ik nog even niet aan denken , maar het komt vast wel weer .
    Geniet van de dingen die je leuk vind Wanda !!
    Groetjes Lia

  4. Ik moet me ook altijd inhouden om niets te kopen, wat dus niet altijd lukt. Maar sparen lukt ook nog wel, al zou het best iets meer kunnen als ik niets koop.

  5. Wat goed dat je een No buy Month hebt! En zo te lezen houd je het aardig goed vol en ben je in ieder geval heeeel bewust 🙂
    Ik heb mezelf voorgenomen om een half jaar lang (januari t/m juni 2014) geen kleding, schoenen, tassen en alles wat maar onder die categorie valt te kopen. En dat gaat heel goed! Op een paar onderbroeken en een hemd na, maar dat vind ik “noodzakelijk”… alle leuke jasjes en mooie schoenen heb ik laten staan!

    • Een half jaar lang… petje af hoor! Ik denk niet dat ik dat zal gaan volhouden, op een gegeven moment wil ik toch wat nieuws en dan kan ik de verleiding echt niet meer weerstaan…

  6. Je bent er zo te lezen wel druk mee bezig! En is het een idee om alleen rondom die dagen niets te kopen? Zodat je op de speciale dagen, de uitjes, iets speciaals kan kopen (mocht je het tegen komen) in plaats van dan de gebruikelijke dingen te kopen. Een soort van out of the dagelijkse box shoppen?

    Een maand helemaal leeg plannen is ook moeilijker dan het lijkt. Het feit dat je er al bewust mee bezig ben is al een win win in mijn ogen 😉

Reageren mag hoor!