Dag mei 2015!

En zo zitten we alweer op de laatste dag van mei! Mei, een maandje met zowel zon als regen en wind, echt een lekker voorjaartje wil het nog steeds niet worden. Fingers cross dus dat het nu toch echt wel een keertje wat standvastiger gaat worden met die portie zon waar ik in ieder geval echt wel heel hard behoefte aan heb!

mei2015Mei, eigenlijk best wel weer een maandje waarin we van alles en nog wat deden! Zo genoten vriendlief en ik op Bevrijdingsdag van het lekkerste omeletje van Veendam (voor de nieuwsgierigen bij Bakkerij Kielman…) waar we eerst nog lekker buiten op het terras zaten en vervolgens met onze hele hebben en houwen moesten maken dat we het laatste tafeltje binnen konden bemachtigen voor de giga hagelbui losbarstte.

Gingen vriendlief en ik op Hemelvaartsdag even gezellig naar het pittoreske Zoutkamp met onder meer deze gekleurde huisjes…

Deden we ook nog cultureel en bezochten we onze eerste museum van dit jaar (doel is 6 trouwens…) en wel het Veenkoloniaal Museum in Veendam (ooit in een zeer grijs verleden nog in dat prachtige pand de brugklas bezocht, later bij hetzelfde museum mijn afstudeeropdracht vervuld…) waar we onder meer een kijkje namen bij de tentoonstelling over de Groningse verzetsstrijders…

Was het inderdaad zo maar ineens 29 graden bij ons achterthuis… 1 van die spaarzame gekoesterde momenten!

Werd er weer heel wat af gewandeld met nichtje J. en leverde dat onder meer dit prachtige plaatje op…

Ontdekte ik weer een nieuwe Scandinavische topper en wel de heer Gard Sveen, heb het boek nog niet uit maar man o man wat een goed boek!

Slaagde ik wonder boven wonder zomaar voor een spijkerbroek en wel bij Ulla Popken in Assen en kocht ik en passant nog 2 t-shirtjes bij de Shoeby…

Ondanks zijn crash in de GP van Monaco werd er weer volop genoten van de inhaalcapriolen van Max Verstappen. Hij is echt wel de smaakmaker van dit nog jonge Formule 1 seizoen!

En brachten we 2e Pinksterdag met mijn ouders door bij onze Oosterburen en bezochten we het zeer pittoreske Greetsiel waar we genoten van de omgeving, het uitzicht en vooral van onze heisse Wafeln mit Vanille-sauce, Kirchen und Sahne!

Ja, mei was best wel een lekker maandje, ondanks dat de zon ons toch ook wel een paar keer flink in de steek heeft gelaten! Nu dus op naar juni en laat dat nu net mijn favoriete maand van het jaar zijn! Waarom? Dat vertel ik jullie nog wel!

14 gedachtes over “Dag mei 2015!

  1. De langste dag is in juni? 😛 Ik ben benieuwd!

    Ennuh, dat was zeker een lekkere maand deze mei maand, beetje onstabiel nog dat weer, dat mag nu wel hop naar stabiel. Zelfs op de markt vandaag, was ik op zoek naar een long shirt voor op mijn spijkerbroek als ik ga fietsen, en wat zegt ie? nee, heb ik nog niet binnen, ze zijn laat, en iedereen vraagt om vestjes en vesten, hahaha

    X

  2. Grappig, ik heb het idee dat het in Nederland steeds mooi weer is, maar dat komt denk ik omdat iedereen als een gek bbq / strand / dagjesuitfoto’s gaat posten op facebook, haha. Nou ja, dat zonnetje komt vast nog wel. Waar was het 23 graden op 1 november vorig jaar? 😉 Mooie sfeerplaatjes heb je gemaakt!

  3. Vandaag is officieel de zomer begonnen, dat is al 1 fijn puntje van juni. Hopen dat de temperaturen van komend weekend voorlopig ook zo blijven!!!
    Met je Verstappen… Hier noemen we zo’n jochie een ‘koetnelles’. Hihi…

Reageren mag hoor!